www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Ma Mei 20, 2024 7:09 am
invoering dagelijks gebruik enkele vraagjes
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bussie
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 4-1-2005
Berichten: 109
Woonplaats: Sint-Amandsberg (GENT)

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 25, 2005 4:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hey mannen,

Ik heb hetzelfde "probleem".
Ik heb tijdens de kerstdagen een Nederlands busje gekocht.

1) de douane (indien je een ondertekende verkoopsovereenkomst heb is er geen probleem)

2) keuring : moest de bus nog wat in orde stellen qua remmen, dus heb ik de keuring (uiteindelijk) vandaag gedaan.
Ik ging voor een "daily driver" : probleem was dat ik geen gelijkvormigheidsattest heb.
Bij het keuringsstation kun je de procedure starten voor gelijkvormigheidskeuring (±125 €) + aanvraag gelijkvormigheidsattest (±100€). Dan moet het voertuig op den krik, moeten de wielen en de tamboers eraf en wordt alles gemeten.
Aangezien het voertuig op dat moment nog niet ingeschreven is, hebben ze alle papieren nodig. Dus heb je zelf geen papieren meer en staat je voertuig geblokkeerd. Die procedure duurt ongeveer 2 maand.
Dus heb ik een old-timer keuring laten doen (12€). Ik heb een groen kaart en mijn busje en papieren terug. Later kan ik nog (via keuringsstation of rechtstreeks d'ieteren) gaan voor het gelijkvormigheidsattest. Bijkomend worden dan de papieren en het voertuig niet meer geblokkeerd, omdat het dan al ingeschreven zal zijn op mijn naam. Wellicht is het dan ook iets goedkoper.

3) Nu alle papieren naar de verzekering sturen en wachten op mijn O-plaat van het DIV !

Dus nu heb ik de keuze : ik hou het bij de O-plaat of ik ga later voor de gelijkvorming (en zal daarvoor moeten betalen Sad ) maar zal ik een "daily driver" hebben.
Als je het in 2 stappen doet, zit je wel met 2 platen. Eerst de O-plaat, daarna de "daily driver"-plaat.

Voilà, mijn ervaring van vandaag !

_________________
VW Forever
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
danimieghem



Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 7-9-2004
Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 25, 2005 6:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

direkt naar dieteren gaan is de boodschap !
niet eerst naar de keuring want dan ga je van kastje naar de muur....

De mijne gaat dinsdag naar Anderlecht en enkele dagen later terug MET gelijkvormigheidsattest (hoop ik) en dan de keuring

Maar aangezien je nu al O-platen hebt, kan het ook geen prob zijn !

_________________
GAME OVER, insert coins for new game


Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group