Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Black_Beretta
Geregistreerd op: 24-3-2004 Berichten: 25
|
Geplaatst: Ma Mrt 29, 2004 5:07 pm Onderwerp: |
|
|
Herbie53 schreef: | wat men hier wel niet overspreekt is dat ook de oliekoeler moet gewijzigd worden want die van een 6volt is kleiner de mogelijk heid bestaat er in dat de motor bij verandering naar 12v meer warmte zal onwikkelen dus een grotere originele koeler die op 12v wordt gestoken moet hier ook gedaan worden als je van 6 naar 12 gaat anders risico om de motor stuk te laten lopen?
kevergroeten wim |
wie heeft je dat wijsgemaakt? een oliekoeler voor een 6 volt staat zelfs beter geplaatst dan die van een 12 volt. rechtstreeks in het koelcircuit. de 12 volt-koeler is op een offset-voet gezet om de linkse cilinderrij meer koeling te geven en dat heeft niets te maken met het voltage van je auto. het zijn zelfs dezelfde koelers, alleen dat op een 12 volt-koeler een haakse voet gevezen is. wat wel mogelijk is, is dat je het koelhuis moet vervangen omdat de ventilator van een 12 volt-dynamo dikker is dan van een 6 volt. je kan ook gewoon de ventilator overbouwen, scheelt een pak natuurlijk. wel uitzien dat hij soepel draait met behulp van de afstandringen. |
|
Naar boven |
|
|
spaardingske Flat4Free Junkie
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 1-4-2004 Berichten: 3225
Woonplaats: Booischot
|
Geplaatst: Do Apr 01, 2004 11:11 pm Onderwerp: |
|
|
lucas schreef: | Hum!
alternator
starter
ruitenwissermotor
relais van de lampen + knipperlichten
batterij
bobine
spanningsregelaar
lampen
cut off + starter van de carbu
Heb ik iets vergeten?
Stukken + werk = 700 Euros?? |
de starter hoeft toch niet vervangen te worden ? een 6 v starter draait even goed op 12v ( sneller wel te verstaan )anders moet je ook nog je vliegwiel vervangen een vliegwiel van een 6 v heeft een andere vertanding als een vliegwiel van een 12 V
air-cooled grtzz Sven _________________ '59 Standard
Fastback'70
Golf iv (daily)
Panel '64
Golf 2 '87
Victoria Vicky "64
Victoria v-fix sport "39 |
|
Naar boven |
|
|
ratbak Flat4Free Junkie
Leeftijd: 45 Geregistreerd op: 14-12-2003 Berichten: 1053
Woonplaats: zoersel
|
Geplaatst: Do Apr 01, 2004 11:59 pm Onderwerp: |
|
|
Black_Beretta schreef: | Herbie53 schreef: | wat men hier wel niet overspreekt is dat ook de oliekoeler moet gewijzigd worden want die van een 6volt is kleiner de mogelijk heid bestaat er in dat de motor bij verandering naar 12v meer warmte zal onwikkelen dus een grotere originele koeler die op 12v wordt gestoken moet hier ook gedaan worden als je van 6 naar 12 gaat anders risico om de motor stuk te laten lopen?
kevergroeten wim |
wie heeft je dat wijsgemaakt? een oliekoeler voor een 6 volt staat zelfs beter geplaatst dan die van een 12 volt. rechtstreeks in het koelcircuit. de 12 volt-koeler is op een offset-voet gezet om de linkse cilinderrij meer koeling te geven en dat heeft niets te maken met het voltage van je auto. het zijn zelfs dezelfde koelers, alleen dat op een 12 volt-koeler een haakse voet gevezen is. wat wel mogelijk is, is dat je het koelhuis moet vervangen omdat de ventilator van een 12 volt-dynamo dikker is dan van een 6 volt. je kan ook gewoon de ventilator overbouwen, scheelt een pak natuurlijk. wel uitzien dat hij soepel draait met behulp van de afstandringen. |
de oliekoeler van een 12v behuizing staat veel beter,staat achter het koelhuis en zo word de koellucht op de cilinders niet belemerd.. wat ook heel belangrijk is,je hoort er soms wel van dat de 3de cilinder warm is gelopen.. dit is al 1 oorzaak.. |
|
Naar boven |
|
|
Black_Beretta
Geregistreerd op: 24-3-2004 Berichten: 25
|
Geplaatst: Vr Apr 02, 2004 10:30 am Onderwerp: |
|
|
ratbak schreef: | de oliekoeler van een 12v behuizing staat veel beter,staat achter het koelhuis en zo word de koellucht op de cilinders niet belemerd.. wat ook heel belangrijk is,je hoort er soms wel van dat de 3de cilinder warm is gelopen.. dit is al 1 oorzaak.. |
voor de koeling van de cilinders staat hij beter, als oliekoeler staat hij slechter. een 6V-oliekoeler koelt de olie veel efficiƫnter wegens rechtstreeks in de luchtstroom, een 12V-oliekoeler is beter geplaatst om de cilinders te koelen wegens offset. dat had ik trouwens al vermeld. beter lezen in het vervolg. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
ratbak Flat4Free Junkie
Leeftijd: 45 Geregistreerd op: 14-12-2003 Berichten: 1053
Woonplaats: zoersel
|
Geplaatst: Vr Apr 02, 2004 4:39 pm Onderwerp: |
|
|
oops.. |
|
Naar boven |
|
|
|
|