www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Wo Mei 29, 2024 5:16 pm
ombouw 6V naar 12V
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Black_Beretta




Geregistreerd op: 24-3-2004
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 29, 2004 5:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Herbie53 schreef:
wat men hier wel niet overspreekt is dat ook de oliekoeler moet gewijzigd worden want die van een 6volt is kleiner de mogelijk heid bestaat er in dat de motor bij verandering naar 12v meer warmte zal onwikkelen dus een grotere originele koeler die op 12v wordt gestoken moet hier ook gedaan worden als je van 6 naar 12 gaat anders risico om de motor stuk te laten lopen?

kevergroeten wim


wie heeft je dat wijsgemaakt? een oliekoeler voor een 6 volt staat zelfs beter geplaatst dan die van een 12 volt. rechtstreeks in het koelcircuit. de 12 volt-koeler is op een offset-voet gezet om de linkse cilinderrij meer koeling te geven en dat heeft niets te maken met het voltage van je auto. het zijn zelfs dezelfde koelers, alleen dat op een 12 volt-koeler een haakse voet gevezen is. wat wel mogelijk is, is dat je het koelhuis moet vervangen omdat de ventilator van een 12 volt-dynamo dikker is dan van een 6 volt. je kan ook gewoon de ventilator overbouwen, scheelt een pak natuurlijk. wel uitzien dat hij soepel draait met behulp van de afstandringen.
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
spaardingske
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 1-4-2004
Berichten: 3225
Woonplaats: Booischot

BerichtGeplaatst: Do Apr 01, 2004 11:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

lucas schreef:
Hum!

alternator
starter
ruitenwissermotor
relais van de lampen + knipperlichten
batterij
bobine
spanningsregelaar
lampen
cut off + starter van de carbu

Heb ik iets vergeten? Question

Stukken + werk = 700 Euros??


de starter hoeft toch niet vervangen te worden ? een 6 v starter draait even goed op 12v ( sneller wel te verstaan )anders moet je ook nog je vliegwiel vervangen een vliegwiel van een 6 v heeft een andere vertanding als een vliegwiel van een 12 V

air-cooled grtzz Sven

_________________
'59 Standard
Fastback'70
Golf iv (daily)
Panel '64
Golf 2 '87

Victoria Vicky "64
Victoria v-fix sport "39
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
ratbak
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 14-12-2003
Berichten: 1053
Woonplaats: zoersel

BerichtGeplaatst: Do Apr 01, 2004 11:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Black_Beretta schreef:
Herbie53 schreef:
wat men hier wel niet overspreekt is dat ook de oliekoeler moet gewijzigd worden want die van een 6volt is kleiner de mogelijk heid bestaat er in dat de motor bij verandering naar 12v meer warmte zal onwikkelen dus een grotere originele koeler die op 12v wordt gestoken moet hier ook gedaan worden als je van 6 naar 12 gaat anders risico om de motor stuk te laten lopen?

kevergroeten wim


wie heeft je dat wijsgemaakt? een oliekoeler voor een 6 volt staat zelfs beter geplaatst dan die van een 12 volt. rechtstreeks in het koelcircuit. de 12 volt-koeler is op een offset-voet gezet om de linkse cilinderrij meer koeling te geven en dat heeft niets te maken met het voltage van je auto. het zijn zelfs dezelfde koelers, alleen dat op een 12 volt-koeler een haakse voet gevezen is. wat wel mogelijk is, is dat je het koelhuis moet vervangen omdat de ventilator van een 12 volt-dynamo dikker is dan van een 6 volt. je kan ook gewoon de ventilator overbouwen, scheelt een pak natuurlijk. wel uitzien dat hij soepel draait met behulp van de afstandringen.

de oliekoeler van een 12v behuizing staat veel beter,staat achter het koelhuis en zo word de koellucht op de cilinders niet belemerd.. wat ook heel belangrijk is,je hoort er soms wel van dat de 3de cilinder warm is gelopen.. dit is al 1 oorzaak..
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Black_Beretta




Geregistreerd op: 24-3-2004
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: Vr Apr 02, 2004 10:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

ratbak schreef:
de oliekoeler van een 12v behuizing staat veel beter,staat achter het koelhuis en zo word de koellucht op de cilinders niet belemerd.. wat ook heel belangrijk is,je hoort er soms wel van dat de 3de cilinder warm is gelopen.. dit is al 1 oorzaak..


voor de koeling van de cilinders staat hij beter, als oliekoeler staat hij slechter. een 6V-oliekoeler koelt de olie veel efficiƫnter wegens rechtstreeks in de luchtstroom, een 12V-oliekoeler is beter geplaatst om de cilinders te koelen wegens offset. dat had ik trouwens al vermeld. beter lezen in het vervolg. Mr. Green

_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
ratbak
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 14-12-2003
Berichten: 1053
Woonplaats: zoersel

BerichtGeplaatst: Vr Apr 02, 2004 4:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

oops.. Embarassed
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group