Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
kever3 Flat4Free Junkie
Leeftijd: 52 Geregistreerd op: 1-4-2004 Berichten: 1216
Woonplaats: Berchem
|
Geplaatst: Ma Dec 30, 2019 8:58 am Onderwerp: |
|
|
proper ottoke en moteurke, zo lang je de snelheden respecteerd op de openbare weg ,
inderdaad, acceleratie en mee kunnen met het dagelijks verkeer is een groot plus punt, als de remmen en banden mee aangepast zijn aan de mogelijke snelheid van de motor, moesten ze het hier in Belgiƫ kunnen keuren zou een verbetering zijn,
als als als als .............................
fijne feestdagen,
karl |
|
Naar boven |
|
|
keverke68 Flat4Free Junkie
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 14-1-2004 Berichten: 1492
Woonplaats: merelbeke
|
Geplaatst: Ma Dec 30, 2019 12:28 pm Onderwerp: |
|
|
Die kever is weg enorm veel werk aan en fameus zaken tegen gekomen waar van je denkt beter met hun poten afgebleven. Natuurlijk respecteer ik de wegcode we gaan niet de held uitgangen. Ik zijn fameus tevreden over mijn motor kon mij geen beter wensen na al die tijd van gekloot te zijn geweest. Deze motor komt nu in een 66 kever te liggen eens alles rond is in Januari dan pas kan alles veranderd worden. _________________ mitsubishi Eclips Cross
1966 Ruby red kever van de eerste eigenaar met stalen schuifdak |
|
Naar boven |
|
|
Jeroenk
Leeftijd: 49 Geregistreerd op: 8-2-2012 Berichten: 28
|
Geplaatst: Zo Jan 12, 2020 3:26 pm Onderwerp: 2180cc bouwen |
|
|
Vandaag heb ik een carter gekocht, slag 82 mm, boring 92 mm.
Ik wil hier een lekker vlot blokje van maken voor m'n 72er kever.
Nou hoop ik rond de 140-150 pk er uit te halen en voldoende koppel om lekker te kunnen rijden.
Nou wil ik het blokje in stappen opbouwen, eerst er voor zorgen dat het carter dicht kan.
Krukas, drijfstangen, nokkenas, nokvolgers en vliegenwiel kan ik voordelig via een kennis bestellen, maar voor welke nokkenas moet ik gaan?
De 2e stap zal de cilinder set en de cilinderkoppen zijn.
Zijn er meerdere mannen en of vrouwen die een 2180 cc hebben gebouwd?
Zo ja, welke nokkenas adviseren jullie.
Alvast bedankt
Jeroen |
|
Naar boven |
|
|
Silver RS Flat4Free Junkie - Sponsor
Leeftijd: 10 Geregistreerd op: 25-3-2004 Berichten: 10175
Woonplaats: Reet
|
Geplaatst: Zo Jan 12, 2020 3:51 pm Onderwerp: |
|
|
Vermogen komt uit de koppen.. nokkenas bepaald wanneer vermogen komt. En tuning betekent afstellen van alle onderdelen op mekaar.. dus nokkenas is mee afhankelijk van koppen/uitlaat/ carbus.. _________________ De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! |
|
Naar boven |
|
|
Jeroenk
Leeftijd: 49 Geregistreerd op: 8-2-2012 Berichten: 28
|
Geplaatst: Zo Jan 12, 2020 4:02 pm Onderwerp: |
|
|
Welke combinatie nokkenas en cilinderkoppen adviseer jij Dirk? |
|
Naar boven |
|
|
henk Flat4Free Verslaafde
Geregistreerd op: 29-4-2004 Berichten: 511
Woonplaats: oostende
|
Geplaatst: Zo Jan 12, 2020 5:14 pm Onderwerp: |
|
|
Al een idee welke carburators je erop wil?
Afhankelijk van wat je wil zou ik voor een goede set koppen gaan met 42/37,5 van kleppen.
Een een FK8 of iets in die stijl(webcam 86).
Ik heb zelf een FK10 in mijn 2110cc,maar daar komt het vermogen laat van in.
En dat is wel iets minder geschikt voor op straat.
Henk!!! _________________ the older i get the faster i was!!! |
|
Naar boven |
|
|
Jeroenk
Leeftijd: 49 Geregistreerd op: 8-2-2012 Berichten: 28
|
Geplaatst: Zo Jan 12, 2020 5:35 pm Onderwerp: |
|
|
Geen idee Henk, als ie maar betrouwbaar is en mooi loopt.
Als dat met 44 of 48 mm carburateurs is maakt me niet uit |
|
Naar boven |
|
|
Silver RS Flat4Free Junkie - Sponsor
Leeftijd: 10 Geregistreerd op: 25-3-2004 Berichten: 10175
Woonplaats: Reet
|
Geplaatst: Zo Jan 12, 2020 6:00 pm Onderwerp: |
|
|
Kan perfect met 44 mm carbus _________________ De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! |
|
Naar boven |
|
|
Silver RS Flat4Free Junkie - Sponsor
Leeftijd: 10 Geregistreerd op: 25-3-2004 Berichten: 10175
Woonplaats: Reet
|
Geplaatst: Vr Mrt 13, 2020 7:30 pm Onderwerp: |
|
|
Opnieuw GPP 1776 type 1 motor afgesteld en gemeten op waterrem bij AMT. Motor maakt een nette 122,5 pk en 161,5 Nm en dit met w110 nokkenas. _________________ De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! |
|
Naar boven |
|
|
TRC Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 47 Geregistreerd op: 21-6-2008 Berichten: 583
Woonplaats: Heffen(Mechelen)
|
Geplaatst: Vr Mrt 13, 2020 7:52 pm Onderwerp: |
|
|
Silver RS schreef: | Opnieuw GPP 1776 type 1 motor afgesteld en gemeten op waterrem bij AMT. Motor maakt een nette 122,5 pk en 161,5 Nm en dit met w110 nokkenas. |
Deftig he. |
|
Naar boven |
|
|
|
|