www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 27, 2024 1:58 pm
1776 project counterweight krukas?
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
filipke
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 9-1-2007
Berichten: 685
Woonplaats: Sinaai België

BerichtGeplaatst: Ma Aug 22, 2011 10:08 am    Onderwerp: 1776 project counterweight krukas? Reageer met quote

Ik twijfel om mij een 'zwaardere' motor in elkaar te steken. Rij nu al een jaartje rond met 1300AR dagelijks gekeurd.



ik zou graag een 1600 dubbelpoorts motor maken (met dus een nieuw onderblok) voor in mijn dagelijks gekeurde kever. Ik zou graag de originele koelkap bewaren (dus geen porsche koeling) liefst ook centrale carbu dit alles om het er origineel uit te laten lijken en geen zwaar getuned blok te verkrijgen met porsche koeling en dubbele carbs... (kostprijs en keuring...)
Ik zou ook liefst mijn remmerij niet veranderen. dus het hoeft geen blok te worden dat de tegels uit straat trekt. Indien dit toch aan te raden is dan kan ik eventueel mijn vooras wel aanpassen (heb er eentje voor de keuring en eentje 8cm versmald voor gewoon mee rond te rijden dus daar kan ik eventueel wel schijfremmen op monteren maar liever niet...)

ik zou het blok dat ik kan aankopen helemaal open doen dus had gedacht aan volgende aanpassingen.
wss lijnboren en overal nieuwe lagers
een andere nokkenas
bewerkte koppen
1641 cilinders (passen deze zonder carter te bewerken?)
deze worden dan best voorzien van dubbele klepveren en aangepaste nokvolgers en tuimelaars?

past mijn nieuwe alternator van op mijn 1300AR ook op deze 1641? of past dit niet?

Een nieuwe koppeling moet er ook in dan dacht ik hé?

Heb ik voor deze set up ook al externe olie koeler nodig?

Onsteking kan ik misschien ook best aanpassen dan?


grtz filip

_________________
ons projectje: de jantjes is babybolleke!!!


Laatst aangepast door filipke op Di Mrt 27, 2012 6:24 am, in totaal 8 keer bewerkt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
koen1303



Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 26-10-2008
Berichten: 3358
Woonplaats: As

BerichtGeplaatst: Ma Aug 22, 2011 10:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als je gewoon iets zwaarder wil:
- de 1641 cilinders inderdaad
- de standaard 34pict3 carbu van de 1600 (met aangepaste sproeierbezetting)
- ander spruitstuk (voor de 34 pict)
- koppen laten opboren voor 1600 boring (of andere kopppen)
- een w100 nokkenas (en voor een w100 heb je niet direct andere veren, nokvolgers en tuimelaars nodig ...)
- .. en al de standaard zaken die je tegen komt voor een revisie ...
- al de rest kan omgebouwd worden, dynamo, oliekoeler, etc. ... (standaard koeling is zeker voldoende)

Succes !

_________________
1303LS - 1972 .. under continuous construction ...
T3 Westfalia 2.0 - 1980 .. same, .. driving project ..
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
filipke
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 9-1-2007
Berichten: 685
Woonplaats: Sinaai België

BerichtGeplaatst: Ma Aug 22, 2011 11:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou een andere blok aankopen hé een 1600 die ik volledig ga opendoen en reviseren...

rond hoeveel pk zit je dan ongeveer met die specs van jou koen?

_________________
ons projectje: de jantjes is babybolleke!!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
koen1303



Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 26-10-2008
Berichten: 3358
Woonplaats: As

BerichtGeplaatst: Ma Aug 22, 2011 11:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

+/- 60 pk
_________________
1303LS - 1972 .. under continuous construction ...
T3 Westfalia 2.0 - 1980 .. same, .. driving project ..
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
filip1963
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 18-3-2004
Berichten: 289
Woonplaats: st-jan (ieper)

BerichtGeplaatst: Ma Aug 22, 2011 12:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

koen, welke sproeiers heb je dan nodig ?
_________________
vw kever 1303 german look
vw golf ii
vw scirocco R
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Ads
koen1303



Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 26-10-2008
Berichten: 3358
Woonplaats: As

BerichtGeplaatst: Di Aug 23, 2011 10:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

is moeilijk zo iets op te 'plakken' .. is ook afhankelijk van compressie, welke koppen, etc. ..
_________________
1303LS - 1972 .. under continuous construction ...
T3 Westfalia 2.0 - 1980 .. same, .. driving project ..
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
filipke
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 9-1-2007
Berichten: 685
Woonplaats: Sinaai België

BerichtGeplaatst: Wo Sep 28, 2011 5:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

of zou ik dan ineens laten boren naar een 1776 met W100 en bewerkte koppen? standaart carbu koeling remmen enz... Zou enkel mijn achterklep achteraan open zetten vanboven...
of is dit helemaal geen goed idee?
zijn er mensen die rondrijden met deze set-up zonder externe oliekoeler en heel de mik mak?

_________________
ons projectje: de jantjes is babybolleke!!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
beestje
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 88
Geregistreerd op: 14-11-2004
Berichten: 6566
Woonplaats: Vl Brabant

BerichtGeplaatst: Wo Sep 28, 2011 6:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

andere cil, koppen en nok, en dat voor 10pk meer dan een standaard 1600.
zijn dure peekaatjes dan ! Wink

_________________
het leven is als een dames slip !
kort & vol verrassingen !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
theVWbarn
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor



Geregistreerd op: 3-10-2004
Berichten: 6292
Woonplaats: Hulst

BerichtGeplaatst: Do Sep 29, 2011 10:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

beestje schreef:
andere cil, koppen en nok, en dat voor 10pk meer dan een standaard 1600.
zijn dure peekaatjes dan ! Wink


Kdacht hetzelfde Wink

_________________
Meer info en foto's contacteer ons via thevwbarn@outlook.com of via Facebook: https://www.facebook.com/pages/The-VW-Barn/215074978668921?ref=hl
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
spoxy
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 18-9-2007
Berichten: 421
Woonplaats: gullegem

BerichtGeplaatst: Vr Sep 30, 2011 9:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

wat is dan wel een leuke optie voor een 1600 dubbelpoorts? Om hem wat meer koppel en peekaatjes bij te geven zonder er 2000 euro tegenaan te gooien?
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 1 van 8

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group