Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
filipke Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 9-1-2007 Berichten: 685
Woonplaats: Sinaai België
|
Geplaatst: Ma Aug 22, 2011 10:08 am Onderwerp: 1776 project counterweight krukas? |
|
|
Ik twijfel om mij een 'zwaardere' motor in elkaar te steken. Rij nu al een jaartje rond met 1300AR dagelijks gekeurd.
ik zou graag een 1600 dubbelpoorts motor maken (met dus een nieuw onderblok) voor in mijn dagelijks gekeurde kever. Ik zou graag de originele koelkap bewaren (dus geen porsche koeling) liefst ook centrale carbu dit alles om het er origineel uit te laten lijken en geen zwaar getuned blok te verkrijgen met porsche koeling en dubbele carbs... (kostprijs en keuring...)
Ik zou ook liefst mijn remmerij niet veranderen. dus het hoeft geen blok te worden dat de tegels uit straat trekt. Indien dit toch aan te raden is dan kan ik eventueel mijn vooras wel aanpassen (heb er eentje voor de keuring en eentje 8cm versmald voor gewoon mee rond te rijden dus daar kan ik eventueel wel schijfremmen op monteren maar liever niet...)
ik zou het blok dat ik kan aankopen helemaal open doen dus had gedacht aan volgende aanpassingen.
wss lijnboren en overal nieuwe lagers
een andere nokkenas
bewerkte koppen
1641 cilinders (passen deze zonder carter te bewerken?)
deze worden dan best voorzien van dubbele klepveren en aangepaste nokvolgers en tuimelaars?
past mijn nieuwe alternator van op mijn 1300AR ook op deze 1641? of past dit niet?
Een nieuwe koppeling moet er ook in dan dacht ik hé?
Heb ik voor deze set up ook al externe olie koeler nodig?
Onsteking kan ik misschien ook best aanpassen dan?
grtz filip _________________ ons projectje: de jantjes is babybolleke!!!
Laatst aangepast door filipke op Di Mrt 27, 2012 6:24 am, in totaal 8 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
koen1303
Leeftijd: 52 Geregistreerd op: 26-10-2008 Berichten: 3358
Woonplaats: As
|
Geplaatst: Ma Aug 22, 2011 10:13 am Onderwerp: |
|
|
Als je gewoon iets zwaarder wil:
- de 1641 cilinders inderdaad
- de standaard 34pict3 carbu van de 1600 (met aangepaste sproeierbezetting)
- ander spruitstuk (voor de 34 pict)
- koppen laten opboren voor 1600 boring (of andere kopppen)
- een w100 nokkenas (en voor een w100 heb je niet direct andere veren, nokvolgers en tuimelaars nodig ...)
- .. en al de standaard zaken die je tegen komt voor een revisie ...
- al de rest kan omgebouwd worden, dynamo, oliekoeler, etc. ... (standaard koeling is zeker voldoende)
Succes ! _________________ 1303LS - 1972 .. under continuous construction ...
T3 Westfalia 2.0 - 1980 .. same, .. driving project .. |
|
Naar boven |
|
|
filipke Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 9-1-2007 Berichten: 685
Woonplaats: Sinaai België
|
Geplaatst: Ma Aug 22, 2011 11:02 am Onderwerp: |
|
|
Ik zou een andere blok aankopen hé een 1600 die ik volledig ga opendoen en reviseren...
rond hoeveel pk zit je dan ongeveer met die specs van jou koen? _________________ ons projectje: de jantjes is babybolleke!!! |
|
Naar boven |
|
|
koen1303
Leeftijd: 52 Geregistreerd op: 26-10-2008 Berichten: 3358
Woonplaats: As
|
Geplaatst: Ma Aug 22, 2011 11:49 am Onderwerp: |
|
|
+/- 60 pk _________________ 1303LS - 1972 .. under continuous construction ...
T3 Westfalia 2.0 - 1980 .. same, .. driving project .. |
|
Naar boven |
|
|
filip1963 Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 50 Geregistreerd op: 18-3-2004 Berichten: 289
Woonplaats: st-jan (ieper)
|
Geplaatst: Ma Aug 22, 2011 12:19 pm Onderwerp: |
|
|
koen, welke sproeiers heb je dan nodig ? _________________ vw kever 1303 german look
vw golf ii
vw scirocco R |
|
Naar boven |
|
|
koen1303
Leeftijd: 52 Geregistreerd op: 26-10-2008 Berichten: 3358
Woonplaats: As
|
Geplaatst: Di Aug 23, 2011 10:02 am Onderwerp: |
|
|
is moeilijk zo iets op te 'plakken' .. is ook afhankelijk van compressie, welke koppen, etc. .. _________________ 1303LS - 1972 .. under continuous construction ...
T3 Westfalia 2.0 - 1980 .. same, .. driving project .. |
|
Naar boven |
|
|
filipke Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 9-1-2007 Berichten: 685
Woonplaats: Sinaai België
|
Geplaatst: Wo Sep 28, 2011 5:39 pm Onderwerp: |
|
|
of zou ik dan ineens laten boren naar een 1776 met W100 en bewerkte koppen? standaart carbu koeling remmen enz... Zou enkel mijn achterklep achteraan open zetten vanboven...
of is dit helemaal geen goed idee?
zijn er mensen die rondrijden met deze set-up zonder externe oliekoeler en heel de mik mak? _________________ ons projectje: de jantjes is babybolleke!!! |
|
Naar boven |
|
|
beestje Flat4Free Junkie - Sponsor
Leeftijd: 88 Geregistreerd op: 14-11-2004 Berichten: 6566
Woonplaats: Vl Brabant
|
Geplaatst: Wo Sep 28, 2011 6:52 pm Onderwerp: |
|
|
andere cil, koppen en nok, en dat voor 10pk meer dan een standaard 1600.
zijn dure peekaatjes dan ! _________________ het leven is als een dames slip !
kort & vol verrassingen ! |
|
Naar boven |
|
|
theVWbarn Flat4Free Junkie - Sponsor
Geregistreerd op: 3-10-2004 Berichten: 6292
Woonplaats: Hulst
|
|
Naar boven |
|
|
spoxy Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 36 Geregistreerd op: 18-9-2007 Berichten: 421
Woonplaats: gullegem
|
Geplaatst: Vr Sep 30, 2011 9:08 am Onderwerp: |
|
|
wat is dan wel een leuke optie voor een 1600 dubbelpoorts? Om hem wat meer koppel en peekaatjes bij te geven zonder er 2000 euro tegenaan te gooien? |
|
Naar boven |
|
|
|
|