www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 9:24 pm
O-plaat boete?
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jeile
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 19-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: testelt

BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2012 5:58 pm    Onderwerp: O-plaat boete? Reageer met quote

Op 2 september 2011 kom ik van mijn werk met de kever omdat ik met een kortsluiting zat op men achterlicht.
Ik werk in een garage als carrossier en ken niks van elektriciteit dus op de middag had er een collega er naar gekeken en gemaakt.
Ik was klaar met werken om half 4, en mijn broer zijn school was uit.
Dus ik pik mijn broer op aan de bushalte om 5 na half 4.
Ik rijd altijd langs die weg ook als ik met de daily ga.
MAAR iets verder op stond een politie agent die het verkeer regelde, zodat de schoolkinderen veilig kunnen oversteken.
Hij had mij natuurlijk gezien, en deed mij stoppen.
Na een discussie van 20min, en wel honderd kinderen die aan het lot overgelaten werden, schreef hij al men gegevens op.
Een week later een brief in de bus om akkoord te gaan met minnelijke schikking.
Ik dacht" spijtig maar hij had een punt" Ik bevestig dat ik akkoord ga met een minnelijke schikking, maar er stond niks in van de reden waarom ik daar was.(elektrisch probleem)
Dus ik voeg die verklaring daar ook aan toe.
2 maand later de wijk agent aan de deur om te kijken naar de kever,
nog een week later een uitnodiging voor een verhoor op het bureau.
Daar heel mijn verhaal nog is gedaan, de wijkagent zei da het allemaal zever is van de politie in aarschot echt muggenziften maar dat ik waarschijnlijk een boete van 50euro ga krijgen.
Niks meer gehoord ook geen boete tot vandaag!
Een uitnodiging voor een verhoor!!!
In de uitnodiging staat ook dat ik een advocaat mag meebrengen.
Of dat ik best op voorhand één raadpleeg.
Ik denk da ik levenslang ga krijgen. Rolling Eyes

_________________
Ne versleten luchtgekoelde, is nog altijd beter dan ne nieuwe watergekoelde
1303S '72 SOLD
1200 '61
1200 '75
T2b panel


http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=91081
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
bugske1300
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 7-7-2008
Berichten: 4605
Woonplaats: neerpelt

BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2012 6:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

keihard hier in belgie..

heb ook al gemerkt dat als je een opmerking of aanvullende commentaar meestuurt met je brief tot minnelijke schikking ze echt wel verder gaan zoeken.... als ik gewoon akkoord aanduid krijg je 2 weken later gewoon een overschrijving...

_________________
surfbugske, resto cal look '73!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
erwin
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 91
Geregistreerd op: 16-12-2003
Berichten: 1436
Woonplaats: sint-pieters-leeuw

BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2012 6:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bugske1300 schreef:
keihard hier in belgie..

heb ook al gemerkt dat als je een opmerking of aanvullende commentaar meestuurt met je brief tot minnelijke schikking ze echt wel verder gaan zoeken.... als ik gewoon akkoord aanduid krijg je 2 weken later gewoon een overschrijving...



ik ga me niet uitspreken over de kwestie hierboven, maar wel volgend relaas

mijn dochter kreeg op 15/08/2010 een pv ; met volgende overtedingen; gebruik van de pechtstrook ,rechts inhalen en onaangepaste snelheid
nu was er die dag een ongeval op de ring in anderlecht en alles zat vast, zij komt de ring op net voor dilbeek (de op en afrit tussen gr bijgaarden en dilbeek) omdat zij daar beneden op de kattestraat werkt en beslist om de afrit dilbeek te nemen en zo naar huis te rijden, er stond daar een agent driftig te schijven

zij zweerde dat ze niet op de pechstrook had gereden , ze moest zelfs nog oppassen dat ze haar niet ramden bij de afrit dilbeek

wij hebben alles gaan opmeten kwa afstand en tijd en een attest van haar werk met haar vertrekuur op ,bleek dat er 48 minuten waren verlopen tussen vertrek en pv en dit voor een afstand van 450 m (ze moet dan wel lang stilgestaan hebben op de pechstrook) en er ook in vermeld dat we de rij gegevens kunnen opvragen via de verzekering omdat haar wagen een blackbox heeft

en zij heeft geen pv meer moeten betalen , en zelfs nooit een herrinering


moraal van het verhaal, als je gelijk hebt moet je dat maar trachten te bewijzen met alle mogelijke middelen

erwin
erwin
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Jeile
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 19-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: testelt

BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2012 6:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het punt is dat ik broer heb op gepikt.
Dus gewoon gestopt langs de kant laten instappen en verder gereden.
Het was wel erg druk in die straat omwille van de scholen in de buurt.
Het is echt aanschuiven. Beweerde die agent nog dat ik al een kwartier op en af aan het rijden was en "show aan het verkopen".
En dat daar een oldtimer niet voor dient. Want het was schandalig dat ik geen tax moest betalen en hij wel. Laughing

_________________
Ne versleten luchtgekoelde, is nog altijd beter dan ne nieuwe watergekoelde
1303S '72 SOLD
1200 '61
1200 '75
T2b panel


http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=91081
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
keverke68
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 14-1-2004
Berichten: 1492
Woonplaats: merelbeke

BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2012 6:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

jong dat ze eens dringend bezig moeten houden met andere zaken dan dit de blauwe streep
_________________
mitsubishi Eclips Cross
1966 Ruby red kever van de eerste eigenaar met stalen schuifdak
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
rud helsen
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 20-4-2009
Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2012 6:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dit geval vindt ik nu echt wel zever! er zijn wel andere dinge waarin ik de blauw garde wel kan volgen !
_________________
5-7-15 VAG-DAY 2015 Schriek
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
VintageSpeed
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 14-7-2005
Berichten: 1382
Woonplaats: Westerlo (B)

BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2012 6:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Want het was schandalig dat ik geen tax moest betalen en hij wel.


Toch ongeloofelijk dat een agent in uniform zich hieraan laat kennen.

Het zit hun dus gewoon niet dwars dat er wordt rondgereden met voertuigen die goedkoop zijn aan wegentaks.

Dat verschil betaalt de oldtimerrijder trouwens dik terug aan accijnsen op benzine. De agent zijn privé voertuig is misschien een audi a4 die 4l/100km diesel verbruikt, wij verbruiken 10l/100km benzine, dus reken maar even uit wat we ONRECHTSTREEKS dus wel aan de staat sponseren.

PS geen pleidooi hier om O te rijden trouwens, mijn kever is daglijks gekeurd en dat geeft een zalig gevoel dat je helemaal in regel bent met alles Laughing Laat ze me maar tegenhouden Wink

_________________
62rag & 65split
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
beestje
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 93
Geregistreerd op: 14-11-2004
Berichten: 6566
Woonplaats: Vl Brabant

BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2012 6:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jelle, hier in Aarschot zijn ze streng op old-timers hoor !

verleden jaar een kever van de baan geplukt die van de parking aan de knoet kwam, in de schoolstraat een mustang, mevrouw kwam de kinderen van school halen, beide zijn wel hun O plaat kwijt ondertussen !

met O plaat niks dan miserie..Wink

_________________
het leven is als een dames slip !
kort & vol verrassingen !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Jeile
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 19-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: testelt

BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2012 6:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de kever al bijna 9jaar op O-platen. En nu denk ik er meer en meer aan om hem dagelijks in te schrijven. Maar ik zit met de schroefkit en heb geen zin in de homologatie keuring.
_________________
Ne versleten luchtgekoelde, is nog altijd beter dan ne nieuwe watergekoelde
1303S '72 SOLD
1200 '61
1200 '75
T2b panel


http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=91081
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 100
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2012 7:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Je bent de eerste en waarschijnlijk de laatste niet...
Je kent toch de musiek?

Quote:
... slechts bij uitzondering op de openbare weg wordt aangewend ofwel ter gelegenheid van toegelaten manifestaties of ter gelegenheid van proefritten van deze manifestaties ...

Zelfs een clubvergadering wordt niet als toegelaten manifestatie beschouwd.

Je moet ons niet overtuigen, maar wel de rechter.

Inderdaad, met O plaat niks dan miserie...

_________________
150.000 km met de kever!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group