www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Zo Apr 28, 2024 1:17 pm
O-plaat boete?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dale
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 18-8-2009
Berichten: 4544
Woonplaats: Willebroek

BerichtGeplaatst: Wo Feb 08, 2012 11:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

DOPPIE schreef:
Afschaffen die oldtimerkeuring en gewoon voor een realistische oplossing gaan zoals die Ollanders.

Oe moeilijk kunde 't maken Smile


Daar is de Belgische staat nu net zo goed in se in alles moeilijk te maken behalve voor hen zelf dan. Twisted Evil

De Nederlandse regeling is op dat vlak idd geweldig! Cool
Want zij maar zeker als het hier ooit veranderd dat ze nog wel DIK gaan zeveren over dat is niet origineel meneer en dat is niet origineel meneer...... Maar dat het dan dikwijls véél BETER of VEILIGER is dan origineel dat is hier niet belangrijk want dat keuren ze dan gewoon blindelings af. Rolling Eyes

_________________
Dale's cruizer
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
daniell
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 14-8-2010
Berichten: 333
Woonplaats: Westerlo

BerichtGeplaatst: Wo Feb 08, 2012 6:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het idee rond een O-plaat heeft mij ook even tot nadenken gezet alvorens ik mijn bus of Datsun inschreef

Nu lees ik hier verscheidene reacties over de blauwe mannen, maar de echte reden van pv van de topicstarter hier kennen wij niet en zal de topicstarter ook niet erg in de verf zetten indien hij wel wat zou gedaan hebben wat " wettelijk "niet zou gemogen hebben

Ik wil maar bedoelen dat per defenitie niet iedere O-plaat gebruiker zich aan de regels houdt en dat zou bij mij niet anders geweest zijn indien ik ook een O-plaat had gehad,,, de verleiding is nu eenmaal groot als je een wagen hebt staan die maar te pakken is om ergens naar toe te rijden, en of dat daar dan een O-plaat op hangt vergeet je wel eens of denk je wel van ' ach het zal wel niet mij gebeuren "

Dus ik zeg tegen alle O-plaat gebruikers, kijk eerst eens even diep in jezelf of je dan al wel of niet de wet hebt overtreden om te rijden waar en wanneer je dat mag? en oordeel dan zelf of een pv terecht is of niet

Ik lees toch ook wel dat er heel wat O-plaat gebruikers terug liever naar Daily willen overzetten, dit verklapt toch al wel een deel van de biecht dacht ik zo ??

Hier word zelfs melding gemaakt van leg wat folders in je wagen om aan te tonen dat je ergens naar zo een evenement rijdt terwijl dit niet zo is?? ik weet niet dat is toch pure waanzin wanneer je jezelf aan het bedotten bent, speel het spel zoals het moet en ieders zal u lonen



.



.

_________________
vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!

Als er geen open dak in zit moet ik het niet hebben!!


Laatst aangepast door daniell op Wo Feb 08, 2012 6:51 pm, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
ponc




Geregistreerd op: 13-1-2009
Berichten: 174
Woonplaats: Grimbergen

BerichtGeplaatst: Wo Feb 08, 2012 6:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er speciaal voor gekozen om mijn cabrio dagelijks in te schrijven. Die 35 euro keuring per jaar zal het verschil nu ook niet maken. Het verlagen enzo natuurlijk wel.

Ik rij met mijn wagens liefst wanneer ik wil. En als ik er mee weg ben en het bevalt mij wil ik ook na den donkeren kunnen thuiskomen zonder te pas en te onpas van de baan geplukt te worden.

Voor mij geen O-platen meer. Eens je geproefd hebt van het daily rijden zonder miserie zal je wel verstaan wat wij bedoelen Wink

_________________
1303 Cabrio
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Jeile
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 19-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: testelt

BerichtGeplaatst: Wo Feb 08, 2012 7:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Al wat er gebeurd is heb ik verteld, er is niets wat ik achterhoud of niet in verf zet.
De reden is dat ik op een vrijdag omstreeks half 4 van de garage kom(ook mijn werk) en mijn broer laat instappen.
En dan vooral het laatste MAG NIET. Hij vond ook niet dat ik op vrijdag daar mocht mee rijden een test rit of een rit naar de garage was uit den boze.
En ik rijd al bijna 9jaar met de O-plaat. En nooit problemen gehad tot vorige zomer, wie maakt er geen ritje als het 25à30 graden is.
En had al wel de indruk dat als ik in Aarschot politie tegen kwam ze aandachtig keken.

_________________
Ne versleten luchtgekoelde, is nog altijd beter dan ne nieuwe watergekoelde
1303S '72 SOLD
1200 '61
1200 '75
T2b panel


http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=91081
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
black&red
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 33
Geregistreerd op: 20-7-2008
Berichten: 1170
Woonplaats: Boechout

BerichtGeplaatst: Wo Feb 08, 2012 7:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

het probleem van het foldertje is dat wij belgen aan de politie de wet moeten uitleggen,en daarom onnodige zaken moeten tonen. Ik volg steeds de wet! Maar als de politie de wet niet kent, dan moeten wij dat uitleggen aan hun en dat is toch niet de bedoeling. Als de politie zich moest bezig houden,met bv:
-Kinderen die zonder handen aan het fietsen zijn
-Kinderen die zonder licht aan het fietsen zijn
-Mensen die door het rode licht doodleuk toch oversteken te voet
-...
Als ze die eens verbalizeren! dat is pas gevaarlijk.

_________________
vw kever 1969
seat cordoba 2000 1.9sdi DIED IN ACTION
New ride, Golf MK3 1.9D sold
Proudly member of the VAG - Addicts
06/07-07/07-19 VAG-DAY 2019 Schriek
Check our fb-page: https://www.facebook.com/events/468688883614850/
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
ydw-cruiser
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 6-4-2011
Berichten: 329
Woonplaats: Booischot

BerichtGeplaatst: Wo Feb 08, 2012 10:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Politie aarschot is op elk gebied streng, da kan ik u verzekeren.
Als ik er ni moet zijn me een O-plaat blijf ik er ook weg dan. Ni enkel de O-platen ma ook de 50cc brommerkes worden daar elke week hard aangepakt. De manne hemme nix beter te doen dan wa rond te rijn in helle camionet en iedereen wa te ambeteren.

_________________
VW T2ab '72 'Leo'
VW Jetta '81 'Bea'
VW kever '73 Delux 'Gaston'
Vw T3 MiniBus '85
Vw Golf MK2 GTI
VW T3 highroof '80 2.0 SOLD
Vw T3 Westfalia '81 'Oscar' SOLD
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
daniell
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 14-8-2010
Berichten: 333
Woonplaats: Westerlo

BerichtGeplaatst: Do Feb 09, 2012 6:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Jeile schreef:
Het punt is dat ik broer heb op gepikt.
Dus gewoon gestopt langs de kant laten instappen en verder gereden.
Het was wel erg druk in die straat omwille van de scholen in de buurt.
Het is echt aanschuiven. Beweerde die agent nog dat ik al een kwartier op en af aan het rijden was en "show aan het verkopen". En dat daar een oldtimer niet voor dient. Want het was schandalig dat ik geen tax moest betalen en hij wel. Laughing


Mijn ervaring zegt dat er hier toch wel iets meer moest geweest zijn dan gewoon rustig je broer laten instappen.
Ik geloof nooit dat een arm der wet nog maar iets ga beweren wat niet waar is. De politie kan zich dit niet veroorloven om iets te verklaren wat niet heeft plaatsgevonden..
Je kan ( en dat mag best ) de politie dan wel de hel in prijzen maar ik vind dat je eerst eens diep in jezelf moet kijken of je uberhaupt het ook niet gezocht hebt?? Soms eigenen wij zelf ons de wet toe.....



.

_________________
vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!

Als er geen open dak in zit moet ik het niet hebben!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
rud helsen
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 20-4-2009
Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: Do Feb 09, 2012 8:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

ydw-cruiser schreef:
Politie aarschot is op elk gebied streng, da kan ik u verzekeren.
Als ik er ni moet zijn me een O-plaat blijf ik er ook weg dan. Ni enkel de O-platen ma ook de 50cc brommerkes worden daar elke week hard aangepakt. De manne hemme nix beter te doen dan wa rond te rijn in helle camionet en iedereen wa te ambeteren.


Da die me hun brommerkes worde aangepakt zit ik niks mee in! die pijzen allemaal da ze me ne moto rijden ook ipv me bv. een wallarooke! 45 is 45. anders moete ze maar voor hun rijbewijs gaan!

en wa de steve hierboven zegt van die kinderen zonder licht en handen, groot gelijk !!! zo kom ik er elke dag ook een bende tegen! me zo'n weer levensgevaarlijk !!!

_________________
5-7-15 VAG-DAY 2015 Schriek
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Dale
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 18-8-2009
Berichten: 4544
Woonplaats: Willebroek

BerichtGeplaatst: Do Feb 09, 2012 8:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

daniell schreef:
Jeile schreef:
Het punt is dat ik broer heb op gepikt.
Dus gewoon gestopt langs de kant laten instappen en verder gereden.
Het was wel erg druk in die straat omwille van de scholen in de buurt.
Het is echt aanschuiven. Beweerde die agent nog dat ik al een kwartier op en af aan het rijden was en "show aan het verkopen". En dat daar een oldtimer niet voor dient. Want het was schandalig dat ik geen tax moest betalen en hij wel. Laughing


Mijn ervaring zegt dat er hier toch wel iets meer moest geweest zijn dan gewoon rustig je broer laten instappen.
Ik geloof nooit dat een arm der wet nog maar iets ga beweren wat niet waar is. De politie kan zich dit niet veroorloven om iets te verklaren wat niet heeft plaatsgevonden..
Je kan ( en dat mag best ) de politie dan wel de hel in prijzen maar ik vind dat je eerst eens diep in jezelf moet kijken of je uberhaupt het ook niet gezocht hebt?? Soms eigenen wij zelf ons de wet toe.....
.


Het is niet omdat het flikken zijn dat ze heilig zijn en niet durven liegen hé. Rolling Eyes Mijnen ex-nonkel was ook ne flik en die ging na zijn uren bijwerken in het zwart en reed elk weekend zo zat als nen aap rond met den auto. Wink
Ik ben ook al meerdere keren aan de kant gezet op een manier alsof ik net ontsnapt was uit de gevangenis. Twisted Evil Tot hun grote frustratie konden ze mij niets maken want ik reed zoals altijd volledig binnen de O-plaat wetgeving. Ze hebben wel telkens hun UITERSTE best gedaan om mij op alle mogelijke manieren te nekken. Ze vroegen telkens flyers, van waar ik kwam, naar waar ik ging, of ik mij wel bewust was van de O-plaat beperkingen, zeker nog tien keer dat ik "normaal gezien" niet de weg op mag(wat natuurlijk wel zo is volgens de wetgeving) Rolling Eyes , beweerden zelfs dat je de papieren ter akkoord met de o-plaat beperkingen die je op DIV moet afgeven ten allen tijde bij de paieren van het voertuig moet houden en als kers op de taart mocht ik elke keer nog eens blazen ook. Dus ik kan best geloven dat ze op zo'n moment "het instappen van die broer" met volle plezier gebruiken om u te jossen. Twisted Evil Dan zijn ze weer bevredigd voor die dag en kunnen ze s avonds goed slapen. Confused

_________________
Dale's cruizer


Laatst aangepast door Dale op Do Feb 09, 2012 8:35 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
_Pascal_
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 16-9-2006
Berichten: 1509
Woonplaats: Tessenderlo

BerichtGeplaatst: Do Feb 09, 2012 8:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

black&red schreef:
Als de politie zich moest bezig houden,met bv:
-Kinderen die zonder handen aan het fietsen zijn
-Kinderen die zonder licht aan het fietsen zijn
-Mensen die door het rode licht doodleuk toch oversteken te voet
-...
Als ze die eens verbalizeren! dat is pas gevaarlijk.

Ik ben de afgelopen 16 jaar iedere werkdag met mijn fietske onderweg. Geloof me, dat doen ze, gelukkig telkens met een waarschuwing en wat beledigingen er van afgekomen. Maar wel al een boete gehad voor om half 3 's nachts in het centrum van antwerpen door het rood te wandelen op mijn verjaardag en die mannen mij nog uitlachen daarmee (die ene auto in de verte bleek toch geen combi te zijn zeker).

daniell schreef:
Ik geloof nooit dat een arm der wet nog maar iets ga beweren wat niet waar is

Dan ken je de arrogante en kleinerende houding van de huidige flikken (niet enkel van aarschot) nog niet. Opmerkingen in de trend van "je ligt show te verkopen" etc. kan ik mij ZEER goed voorstellen. En kom nu niet met die zever van "als je ze nodig hebt ben je blij dat...", ik heb ze al nodig gehad maar voor echte misdadigers hebben ze zelf schrik! En als ze die al vangen (dankzij een tip waar wij zelf achter hebben moeten zoeken) moeten die mannen na een dag penitentiaire verlof blijkbaar niet terug komen (ja je leest het goed, misdadigers krijgen in belgie een dagje verlof van hun gevangenisstraf).

Ik moet niets meer hebben van die achterlijke blauw mannen, zal mijn eigen problemen wel oplossen Twisted Evil

_________________
What doesn't kill you makes you smaller. ~Super Mario

1964 kever ragtop
1965 1500S square
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group