www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mrt 29, 2024 8:38 am
ruitmechanisme buske

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mek



Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 5-1-2004
Berichten: 26
Woonplaats: kuurne

BerichtGeplaatst: Di Jun 07, 2005 10:26 am    Onderwerp: ruitmechanisme buske Reageer met quote

Hallo,

Het venster van de deur, zijde bestuurder, van m'n buske T2a gaat niet meer op en neer.
Vermoedelijk is het mechanisme die achter het wandpaneel zit stuk.

Heeft iemand een nieuw/tweedehands mechanisme liggen of kan mij tips geven om dit eenvoudig te herstellen ?
Hoe plaats je zo'n nieuw mechanisme ?

Bedankt ...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
JHC
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 4-1-2004
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: Di Jun 07, 2005 12:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Enige oplossing bij uw busje (heb het zelf kunnen checken Smile) is een andere raammechaniek erin, bij het uwe is het kabeltje kapot... ik heb er normaal wel liggen, kan ze monteren ook indoen gewenst, ge weet mij wonen é Cool

Mvg,
Peter.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
el_nino
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 5-12-2004
Berichten: 697
Woonplaats: Wommelgem, Antwerpen

BerichtGeplaatst: Vr Jun 10, 2005 9:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hey mek

Ik heb hetzelfde probleem gehad

Beste is een nieuw unitje te halen, kost goeie 25€ bij BBT en die is nu ni bepaalt van de goedkoopste

Als ik mezelf het correct herinner was dit mijn werkwijze :

1) klink kapje eruit halen + raamzwengel eraf

2) deurbekledings paneel er VOORZICHTIG uithalen (t'is maar van karton...)

3) de 'heffer' van het raam mechanisme onderaan de raam los maken zodat de ruit los komt van het mechanisme, als uw ruit naar boven staat en niet meer naar beneden wilt us het best om da systeem gewoon te molesteren daar het toch niet meer moet dienen

4) jaam de raamrubbers en geleiders voorzichtig uit de deur (weerhaakjes waarmee het vast zit roesten gouw en kunnen makkelijk afbreken , moet je heel nieuw raamrubber / geleidingstje kopen, zinloze kost alshet kan vermeden worden ...)

5) het kleine voorrampje met rubbers en al eruit schuiven , niet echt nodig maar ik vond het veel eenvoudiger werken, dna moet ge bij de montage van uw nieuw raammechanisme niet HEEL voorzichtig zijn)

6) haal de ruit uit de deur

7) haal het oude mechanisme en of zijn restanten uit de deur

8.) monteer het nieuwe mechanisme en werk dit lijstje van onder naar boven in omgekeerde volgorde weer af Very Happy

p.s. er zijn meer ervaren mechaniekers die zeggen dat je je ramen en je rubbers en geleiders er niet uit moet halen, maar als beginner vind ik het best om een beetje meer werkt te doen zodat ge geen nieuw raam moet kopen als ge mee de nieuwe geleider vast komt te zitten als ge hem weer op zijn plaats zijt aant stompen , en daarbij, als uw ramen eruit zijn kunt ge rond uw nieuw mechanisme bv ne koperdraad doen en die via de gleuf in de deur vna uw ramen mee naar boven op zijn goede plaats trekken dat ge niet mee uw handen in uw deur moet liggen mozen gezien dat aar nie veel plaats is Wink

hoop dat je er verder mee bent !

_________________
als het maar van voor 1985 is !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group