www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Apr 25, 2024 2:23 pm
De start
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
181



Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 6-3-2012
Berichten: 40
Woonplaats: Waregem

BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2012 9:11 am    Onderwerp: De start Reageer met quote

hallo allemaal,

Ik ben nog een volledige leek en ik vroeg me af hoe ik het best begin aan de restauratie van mijn vw 181.

Omdat hij nu nog mooi bobbelig groen staat moet ik eerst de oude lak verwijderen om te zien wat er nog van overschiet Wink .

Omdat mij werkruimte beperkt is moet ik deze inplannen in stappen.
Ik veronderstel dat kaal zetten, lassen , en primer zetten vlug achter elkaar moeten gebeuren omdat hij anders weer onder het vliegroest komt te zitten ? Het vlugst is natuurlijk laten zandstralen en direct in primer zetten. Hoe pakken jullie dit aan ?

mvg,

Jens
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 72
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2012 12:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Rotte stukken eruit slijpen en nieuw stuk inlassen. Dan pas naar het volgende gat !! Als je klaar bent,laten stralen en meteen laten coaten. Alle delen die dan nog boven water komen daarna lassen..
_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
nielsraket
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 2-1-2012
Berichten: 204
Woonplaats: Dendermonde

BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2012 2:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eerst en vooral zo ik hem stukje per stukje demonteren,als je iets losmaakt eventueel markeren,als hij gedemonteerd staat heb je altijd veel beter zicht op wat er moet gebeuren.dan is bekijken welke stukken opnieuw moeten ingelast worden de meeste kan je voorgevormd wel kopen.
Vooral niet aan 30 dingen te gelijk beginnen,hiermee bedoel ik smijt niet volledig je motor open terwijl je ook nog aan je carrosserie aan het lassen bent.restauratie van een oldtimer vraagt vooral veel geduld Wink
Veel succes!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 72
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2012 2:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Let er wel op dat voor een 181 niet zoveel plaatwerk voorhanden is als voor bijv. een kevertje !
_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
181



Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 6-3-2012
Berichten: 40
Woonplaats: Waregem

BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2012 3:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht van hem inderdaad eerst beetje bij beetje te strippen,
spatborden, bumpers , deuren en die dingen eerst gaan bekijken om het ook een beetje te leren. Maar het zou inderdaad handig zijn moest ik zo rap mogelijk weten wat er allemaal rot aan is zodanig ik naar stukken kan zoeken...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
kurt181
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 7-10-2010
Berichten: 2820
Woonplaats: ZOLDER

BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2012 4:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wimpie schreef:
Let er wel op dat voor een 181 niet zoveel plaatwerk voorhanden is als voor bijv. een kevertje !


Da valt toch nog heel goed mee hoor!
Als je natuurlijk vrede neemt met de polyester spatborden,die overigens zeer goed voldoen Wink

_________________
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
nielsraket
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 2-1-2012
Berichten: 204
Woonplaats: Dendermonde

BerichtGeplaatst: Zo Mei 06, 2012 5:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan je een paar onderdeelcatalogussen aanschaffen bijvoorbeeld van scara B of van BBT,dan heb je nog Paruzzi een mooie webwinkel.Als je dan je auto stript kan je eens rustig bekijken wat je allemaal nodig hebt.Hier op het forum heb ik ook al enkele mensen ontdekt waar je stukken kan vinden.
_________________
if you want to live you need air(cooling)!!

http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=90725
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
181



Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 6-3-2012
Berichten: 40
Woonplaats: Waregem

BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2012 2:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb van onze vriend doc181 (thx doc)een onderdeelcatalogus gehad. ben nu begonnen met de bumpers af te halen en zal die eventueel rechten en proper zetten. Als ik ze proper zet is het best dat ik de blanke stukken al in primer om te voorkomen dat terug roesten. Welk een primer is daar goed voor ? Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
181



Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 6-3-2012
Berichten: 40
Woonplaats: Waregem

BerichtGeplaatst: Za Jun 23, 2012 12:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hallo,
ik ben vandaag begonnen aan mijn vw 181
Ik had de volgende stappen in mijn hoofd:

1 spatborden verwijderen en alles wat loshangt.
2 rutex uit de wielkassen verwijderen
3 kas van de chassis verwijderen
4 kas zandstralen + primer
5 oplassen
6 epoxielaag

nog wat vraagjes:

Is het best dat ik hem eerst laat oplassen of eerst laat stralen en dan oplassen ?
wat moet ik doen met de delen die nu blank staan, waar ik de rutex heb van gehaald ? moet ik dit tijdelijk spuiten in zinkprimer ? of gaat dit nog zo rap niet gaan roesten ?

hier wat wazige foto's :

http://gi38.photobucket.com/groups/e105/T09HPHEAUF/WP_000250.jpg
http://gi38.photobucket.com/groups/e105/T09HPHEAUF/WP_000251.jpg
http://gi38.photobucket.com/groups/e105/T09HPHEAUF/WP_000248.jpg
http://gi38.photobucket.com/groups/e105/T09HPHEAUF/WP_000249.jpg
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
kurt181
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 7-10-2010
Berichten: 2820
Woonplaats: ZOLDER

BerichtGeplaatst: Za Jun 23, 2012 12:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

veel succes ermee,niets is zo plezant als op een mooie dag de 181 uithalen voor een tripje Cool ,helaas zijn die dit jaar redelijk schaars Sad


hier wat wazige foto's :






ik zie dat je je fotootjes upload via photobucket,niets is zo makkelijk,als je de onderste link gebruikt onder de afbeelding verschijnen ze hier meteen Wink
gewoon kopieren en naar hier plakken

_________________
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group