Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Gille Flat4Free Rakker
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 2-5-2012 Berichten: 141
Woonplaats: Zwevegem
|
Geplaatst: Zo Mei 19, 2013 11:01 am Onderwerp: |
|
|
Hallo ,
Weeral zeer lang geleden maar ondertussen is er al een en ander gedaan aan de kever.
De kas is van het chassis gehaald en toen een chassis gemaakt waar de kas op staat zodat ik er makkelijker kan aan werken. Eenmaal dit gebeurd was hebben we de motor gedemonteerd net zoals de vooras en boite etc.
Ik had al de linker en rechter bodemplaten liggen maar deze waren B-kwaliteit en ik vond deze toch maar zeer dun van plaatdikte... ( Toen moest ik voor mijn werk een maand naar holland ( Vlaardingen ) en ontdekte ik dat volksrepair op 10 minuten van ons hotel lag.. ) Dus toen maar daar A-kwaliteit bodemplaten gekocht en nog 2 dorpels meegenomen ook.
Vorige week had ik weer even tijd en ben ik begonnen met de oude bodemplaten uit het chassis te halen. Als alles meezit , dan lassen wij vandaag de nieuwe bodemplaten erin..
Genoeg gebabbeld , FOTO'S
De kas Verhuizen
De vriendin helpt ook mee :
Nu zit ik nog met enkele vragen :
Als de bodemplaten gelast zijn gaat het chassis binnen om te stralen , metalliseren en lakken.
Waarschijnlijk moet de achterkant nog gedemonteerd worden om te stralen ?( ik heb de deksels langs beide kanten gedemonteerd en zie dat er een as in zit zo gekarteld )
Ook zit er in de tunnel nog een as van de versnellingspook , mag deze blijven of?
Alvast bedankt |
|
Naar boven |
|
|
Gille Flat4Free Rakker
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 2-5-2012 Berichten: 141
Woonplaats: Zwevegem
|
Geplaatst: Ma Mei 20, 2013 11:44 am Onderwerp: |
|
|
Hallo allemaal ,
Gisteren dus de bodemplaten erin gelast
De lassen :
Ik had nog een vraag :
Hoe krijg ik deze los ? Of moeten ze niet gedemonteerd worden om te stralen/metalliseren?
Ook zou ik willen weten of het verstandig is om de tunnel te behandelen met bepaalde producten? Of deze mee te metalliseren maar dan moet hij open geboord worden en als het dan gemetalliseerd is zal dit niet zo goed meer gaan om dicht te lassen?
En de as v/d versnellingspook , moet deze er ook uit of is dit niet nodig?
Alvast bedankt
Groeten Gille |
|
Naar boven |
|
|
Jens Pot Flat4Free Rakker
Leeftijd: 27 Geregistreerd op: 9-10-2012 Berichten: 151
Woonplaats: Horebeke
|
Geplaatst: Ma Mei 20, 2013 12:52 pm Onderwerp: |
|
|
succes der mee _________________ It's not an oil leak, It's sweat from all the horse power.
Audi A4 Avant S-Line
Vw Caddy Mk2 '03 sold
looking for the next big thing |
|
Naar boven |
|
|
nielsn Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 29-12-2009 Berichten: 328
Woonplaats: heule
|
|
Naar boven |
|
|
vw85
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 23-10-2012 Berichten: 181
Woonplaats: bocholt
|
Geplaatst: Ma Mei 20, 2013 12:58 pm Onderwerp: |
|
|
bodemplaten zien er al goed uit! flinke dorst gehad zie ik met al dat bier |
|
Naar boven |
|
|
the Wizard Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 35 Geregistreerd op: 13-10-2012 Berichten: 512
Woonplaats: Puurs
|
Geplaatst: Ma Mei 20, 2013 2:07 pm Onderwerp: |
|
|
draag arm krjg je normaal los door hem een stukje te liften (bijvoorbeeld met een potkrik) zodat hij wat van de onderste aanslag komt (is misschien niet zo eenvoudig zonder body en motor. Dan kan je de draagarm over de splines (spiebaan) verschuiven, kan wel wat vastzitten, maar dat moet wel lukken, eventueel met een wringijzer. Haal hem best er niet in een keer uit, eerst een klein stukje, dat je draagarm kan uitzakken (langs de aanslag) totdat de spanning van de veer eraf is en dan kan hij zo uiteen. Wel duidelijk op voorhand aftekenen hoe de splines van de torsieveer zaten, zo weet je later hoe het terug in een moet.
cheerio! _________________ I'm not drunk, I'm just avoiding potholes
--------------------------------------------------
'57 beetle
'71 notch
'04 Bmw 320d daily |
|
Naar boven |
|
|
Gille Flat4Free Rakker
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 2-5-2012 Berichten: 141
Woonplaats: Zwevegem
|
Geplaatst: Ma Mei 20, 2013 9:07 pm Onderwerp: |
|
|
@ Jens Pot en nielsn , merci
@ vw85 : merci , haha jaa groten dorst
@ the Wizard , bedankt voor de info , ga dit eens proberen deze week...
Is het eigenlijk noodzakelijk op deze te verwijderen als het chassis gestraald word?
Net zoals de as van versnellingspook...?
Grtz Gille |
|
Naar boven |
|
|
Filoutits Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 34 Geregistreerd op: 12-11-2011 Berichten: 569
Woonplaats: Hasselt
|
Geplaatst: Ma Mei 20, 2013 9:13 pm Onderwerp: |
|
|
Gille schreef: | @ Jens Pot en nielsn , merci
@ vw85 : merci , haha jaa groten dorst
@ the Wizard , bedankt voor de info , ga dit eens proberen deze week...
Is het eigenlijk noodzakelijk op deze te verwijderen als het chassis gestraald word?
Net zoals de as van versnellingspook...?
Grtz Gille |
Noodzakelijk is da mss nie , ma tis maar dat er toch eens zal af moeten om deftig mee te laken of wat je er terna mee wilt doen .
De middentunnel kan je best met een product voor holle ruimtes inspuiten als ook als de rest van kokers enzo meer ,maar dit doe je best na dat alles van stralen en lakken gedaan is .
Die as mag er denk ik wel inblijven hoor . _________________
2.0typ 1 cb performance
Turbo/injectie
+170pk , 240nm @ 3500 / 4500 |
|
Naar boven |
|
|
the Wizard Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 35 Geregistreerd op: 13-10-2012 Berichten: 512
Woonplaats: Puurs
|
Geplaatst: Ma Mei 20, 2013 9:19 pm Onderwerp: |
|
|
ik zou dat wel doen, anders kan je niet (of amper) achter de draagarm stralen. Beter van de eerste keer goed doen lijkt mij. Ook voor het nabehandelen en spuiten geldt eigenlijk hetzelfde. _________________ I'm not drunk, I'm just avoiding potholes
--------------------------------------------------
'57 beetle
'71 notch
'04 Bmw 320d daily |
|
Naar boven |
|
|
Gille Flat4Free Rakker
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 2-5-2012 Berichten: 141
Woonplaats: Zwevegem
|
Geplaatst: Di Mei 21, 2013 6:04 pm Onderwerp: |
|
|
@ filoutits : Zou u mij een naam ofzo kunnen geven van die producten voor holle ruimtes? Dit ken ik namelijk niet.
@The wizard , Ja inderdaad ik zal ze demonteren want wil graag dat alles van de eerste keer deftig gedaan is...
Hopelijk kan ik vandeweek verder doen want had graag het chassis zo snel mogelijk naar de stralen gedaan zodat ik opnieuw kan beginnen opbouwen
Maar dan moet de vooras ook uit elkaar gehaald zijn om te stralen . Ik zou graag m'n kever verlagen en ik heb wat rond gesurft en ik zie dat je kan verlagen dmv spindels , maar je hebt ook een puma as ect. Wat is het verschil.
Groeten Gille |
|
Naar boven |
|
|
|
|