www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 27, 2024 9:20 am
Kever1970 bijna klaar. Problemen opgelost. Vandaag gekeurd!!
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gille
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 2-5-2012
Berichten: 141
Woonplaats: Zwevegem

BerichtGeplaatst: Zo Mei 19, 2013 11:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo ,

Weeral zeer lang geleden maar ondertussen is er al een en ander gedaan aan de kever.Very Happy

De kas is van het chassis gehaald en toen een chassis gemaakt waar de kas op staat zodat ik er makkelijker kan aan werken. Eenmaal dit gebeurd was hebben we de motor gedemonteerd net zoals de vooras en boite etc.

Ik had al de linker en rechter bodemplaten liggen maar deze waren B-kwaliteit en ik vond deze toch maar zeer dun van plaatdikte... ( Toen moest ik voor mijn werk een maand naar holland ( Vlaardingen ) en ontdekte ik dat volksrepair op 10 minuten van ons hotel lag.. Razz Very Happy ) Dus toen maar daar A-kwaliteit bodemplaten gekocht en nog 2 dorpels meegenomen ook. Laughing


Vorige week had ik weer even tijd en ben ik begonnen met de oude bodemplaten uit het chassis te halen. Als alles meezit , dan lassen wij vandaag de nieuwe bodemplaten erin..

Genoeg gebabbeld , FOTO'S Wink



De kas Verhuizen Razz


De vriendin helpt ook mee Cool :






Nu zit ik nog met enkele vragen :

Als de bodemplaten gelast zijn gaat het chassis binnen om te stralen , metalliseren en lakken.

Waarschijnlijk moet de achterkant nog gedemonteerd worden om te stralen ?( ik heb de deksels langs beide kanten gedemonteerd en zie dat er een as in zit zo gekarteld )

Ook zit er in de tunnel nog een as van de versnellingspook , mag deze blijven of?

Alvast bedankt Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Gille
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 2-5-2012
Berichten: 141
Woonplaats: Zwevegem

BerichtGeplaatst: Ma Mei 20, 2013 11:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo allemaal ,

Gisteren dus de bodemplaten erin gelast Laughing Cool






De lassen :


Ik had nog een vraag :


Hoe krijg ik deze los ? Of moeten ze niet gedemonteerd worden om te stralen/metalliseren?

Ook zou ik willen weten of het verstandig is om de tunnel te behandelen met bepaalde producten? Of deze mee te metalliseren maar dan moet hij open geboord worden en als het dan gemetalliseerd is zal dit niet zo goed meer gaan om dicht te lassen?

En de as v/d versnellingspook , moet deze er ook uit of is dit niet nodig?

Alvast bedankt

Groeten Gille Very Happy
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Jens Pot
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 27
Geregistreerd op: 9-10-2012
Berichten: 151
Woonplaats: Horebeke

BerichtGeplaatst: Ma Mei 20, 2013 12:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

succes der mee Very Happy
_________________
It's not an oil leak, It's sweat from all the horse power.
Audi A4 Avant S-Line
Vw Caddy Mk2 '03 sold
looking for the next big thing Very Happy
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
nielsn
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 29-12-2009
Berichten: 328
Woonplaats: heule

BerichtGeplaatst: Ma Mei 20, 2013 12:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ziet er heel proper gelast uit doe zo verder! Wink
_________________
69er
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=79904

72er
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?p=794050#794050

67er
http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=108270

72 t2a/B bus
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
vw85



Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 23-10-2012
Berichten: 181
Woonplaats: bocholt

BerichtGeplaatst: Ma Mei 20, 2013 12:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bodemplaten zien er al goed uit! flinke dorst gehad zie ik met al dat bier Wink Very Happy
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
the Wizard
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 35
Geregistreerd op: 13-10-2012
Berichten: 512
Woonplaats: Puurs

BerichtGeplaatst: Ma Mei 20, 2013 2:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

draag arm krjg je normaal los door hem een stukje te liften (bijvoorbeeld met een potkrik) zodat hij wat van de onderste aanslag komt (is misschien niet zo eenvoudig zonder body en motor. Dan kan je de draagarm over de splines (spiebaan) verschuiven, kan wel wat vastzitten, maar dat moet wel lukken, eventueel met een wringijzer. Haal hem best er niet in een keer uit, eerst een klein stukje, dat je draagarm kan uitzakken (langs de aanslag) totdat de spanning van de veer eraf is en dan kan hij zo uiteen. Wel duidelijk op voorhand aftekenen hoe de splines van de torsieveer zaten, zo weet je later hoe het terug in een moet.

cheerio!

_________________
I'm not drunk, I'm just avoiding potholes
--------------------------------------------------

'57 beetle
'71 notch
'04 Bmw 320d daily
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Gille
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 2-5-2012
Berichten: 141
Woonplaats: Zwevegem

BerichtGeplaatst: Ma Mei 20, 2013 9:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@ Jens Pot en nielsn , merci Very Happy
@ vw85 : merci , haha jaa groten dorst Laughing Wink
@ the Wizard , bedankt voor de info , ga dit eens proberen deze week...

Is het eigenlijk noodzakelijk op deze te verwijderen als het chassis gestraald word?

Net zoals de as van versnellingspook...?

Grtz Gille Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Filoutits
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 34
Geregistreerd op: 12-11-2011
Berichten: 569
Woonplaats: Hasselt

BerichtGeplaatst: Ma Mei 20, 2013 9:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gille schreef:
@ Jens Pot en nielsn , merci Very Happy
@ vw85 : merci , haha jaa groten dorst Laughing Wink
@ the Wizard , bedankt voor de info , ga dit eens proberen deze week...

Is het eigenlijk noodzakelijk op deze te verwijderen als het chassis gestraald word?

Net zoals de as van versnellingspook...?

Grtz Gille Wink


Noodzakelijk is da mss nie , ma tis maar dat er toch eens zal af moeten om deftig mee te laken of wat je er terna mee wilt doen .

De middentunnel kan je best met een product voor holle ruimtes inspuiten als ook als de rest van kokers enzo meer ,maar dit doe je best na dat alles van stralen en lakken gedaan is .

Die as mag er denk ik wel inblijven hoor .

_________________


2.0typ 1 cb performance
Turbo/injectie
+170pk , 240nm @ 3500 / 4500
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
the Wizard
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 35
Geregistreerd op: 13-10-2012
Berichten: 512
Woonplaats: Puurs

BerichtGeplaatst: Ma Mei 20, 2013 9:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik zou dat wel doen, anders kan je niet (of amper) achter de draagarm stralen. Beter van de eerste keer goed doen lijkt mij. Ook voor het nabehandelen en spuiten geldt eigenlijk hetzelfde.
_________________
I'm not drunk, I'm just avoiding potholes
--------------------------------------------------

'57 beetle
'71 notch
'04 Bmw 320d daily
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Gille
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 2-5-2012
Berichten: 141
Woonplaats: Zwevegem

BerichtGeplaatst: Di Mei 21, 2013 6:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@ filoutits : Zou u mij een naam ofzo kunnen geven van die producten voor holle ruimtes? Dit ken ik namelijk niet.

@The wizard , Ja inderdaad ik zal ze demonteren want wil graag dat alles van de eerste keer deftig gedaan is...

Hopelijk kan ik vandeweek verder doen want had graag het chassis zo snel mogelijk naar de stralen gedaan zodat ik opnieuw kan beginnen opbouwen Smile

Maar dan moet de vooras ook uit elkaar gehaald zijn om te stralen . Ik zou graag m'n kever verlagen en ik heb wat rond gesurft en ik zie dat je kan verlagen dmv spindels , maar je hebt ook een puma as ect. Wat is het verschil.

Groeten Gille Very Happy
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Volgende
Pagina 3 van 20

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group