www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Ma Mei 06, 2024 7:50 pm
een vraagje over de motor
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kever-rider
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 18-3-2004
Berichten: 168
Woonplaats: Hooglede

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 19, 2004 7:41 pm    Onderwerp: een vraagje over de motor Reageer met quote

hallo keverfans

ik heb een vraag mijn kevertje is een vw 1303 van bj'74
moet ik dan mijn kleppen en klepzittingen veranderen of niet

ik weet ik ben een echte leek in het vak dus sorry als het een domme vraag is

______________
kever-rider


Laatst aangepast door kever-rider op Ma Mrt 22, 2004 9:23 pm, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
ratbak
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 14-12-2003
Berichten: 1053
Woonplaats: zoersel

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 19, 2004 7:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nope,enkel in het begin als je loodvrij rijd de klepspelling in het oog houden.. als er te snel te weinig klepspelling is zal je idd cullasen moeten aanpassen,maar normaal gezien moet het kunnen..
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
erwin
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: -19
Geregistreerd op: 16-12-2003
Berichten: 1436
Woonplaats: sint-pieters-leeuw

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 19, 2004 7:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hallo

om welke reden wil /moet je de kleppen en zittingen vervangen
iets meer info aub

erwin
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
kever-rider
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 18-3-2004
Berichten: 168
Woonplaats: Hooglede

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 19, 2004 8:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

danku ratbak voor de info

____________
kever-rider
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
kever-rider
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 18-3-2004
Berichten: 168
Woonplaats: Hooglede

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 19, 2004 8:03 pm    Onderwerp: antwoord voor erwin Reageer met quote

dag erwin omdat ik had gehoord dat ik da klepzittingen en kleppen zou moeten vervangen omdat er nu geen loodhoudende benz te kkop is bijna en om dat de kleppen en klepzittingen er veel zouden van afzien zonder het lood
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
B52man
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 24-12-2003
Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 19, 2004 8:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kever-rider, wat de meeste van ons doen is gewone benzine tanken (ik tank 9Cool en dan loodvervanger toevoegen. Dan hebt ge daar geen probleem mee.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
beetlejuice
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 581

BerichtGeplaatst: Za Mrt 20, 2004 12:07 pm    Onderwerp: Loodvervanger & 95 en 98 Reageer met quote

Als je de motor toch open moet doen voor iets anders is het wel de moeite om de kleppen en klepzittingen te laten veranderen maar anders zou ik nog wa wachten...

Loodvervanger werkt goed maar er zijn maar 4 van de 160 loodvervangers die goed zijn (onafhankelijke testen in Engeland)
en 2 van de 4 zijn maar goed bij hoge toerentallen, da is "Superblend" en nog iets... (stond ergens in een artikel maar weet ni meer waar)

Ik Had Marly, maar ben nu net overgeschakeld op Superblend.
het zou ook 10 à 15% minder verbruiken dus...
en je kan die zelfs gebruiken als je motor al loodvrij kan rijden...

Da is ni in de winkel te koop, maar als je geïntreseerd bent laat mij iets weten Cool


i.v.m. 98 en 95 benzine, een kever heeft Normale benzine nodig (91 octaan) dus ben je even goed af met 95 benzine.
Natuurlijk is een hoger octaangehalte altijd beter (vooral in hogere toeren enzo) maar het is niet nodig dus...
tank dan liever 95 en doe er wat betere loodvervanger in Very Happy
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: -10
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 21, 2004 9:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij kunnen de flat4 met loodvrije benzine rijden. De leaded fuel bestaat niet meer in de VS sinds 1975...
Ik rijd al 30.000 km met SP 95, zonder opmerkelijke slijtage van de kleppenzetels.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
ratbak
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 14-12-2003
Berichten: 1053
Woonplaats: zoersel

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 22, 2004 12:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

lucas schreef:
Volgens mij kunnen de flat4 met loodvrije benzine rijden. De leaded fuel bestaat niet meer in de VS sinds 1975...
Ik rijd al 30.000 km met SP 95, zonder opmerkelijke slijtage van de kleppenzetels.


idd... die loodvervanger heeft een kevermoteurke niet nodig..
dat is enkel voor oldtimers die een gietijzeren cullas hebben en waar geen klepzittingen insteken en de klep op het gietijzer afsluiten..
een kevermotor heeft aluminium cullasen en daar zitten ook altijd aparte klepzitting in.. het zijn fabeltjes dat het echt nodig is..
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
B52man
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 24-12-2003
Berichten: 1450
Woonplaats: Dendermonde

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 22, 2004 11:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

huh? Waarom zegt iedereen dat dan? En vannaf welk jaar moet er dan loodvervanger bij?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group