www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 27, 2024 9:08 am
the Wizards '71 notchback ---> body off
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
the Wizard
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 35
Geregistreerd op: 13-10-2012
Berichten: 512
Woonplaats: Puurs

BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2013 3:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Even de vooruitgang van de afgelopen weken posten. Ik ben vooral aan de motor bezig geweest omdat die toch wel dringend klaar moet om naar de testbank te gaan. Bij het monteren van de tuimelaars heb ik gemerkt dat de stoters aanliepen tegen de stoterstangpijpjes, deze zijn dus vervangen voor het model met grotere diameter bovenaan en nu loopt alles mooi vrij.



Het plaatwerk van de motor heeft ook al een serieuze beurt gekregen, alle roest eraf gestript en dan alles in een laag zink spray en twee lagen rode primer. Voorlopig goed genoeg.

Een kant klaar:



Dan heb ik ondertussen nog eens wat in elkaar geknutseld voor de metertjes, de eerste montage van het olietemp metertje was toch niet volledig mijn goesting en bovendien komt er nog een oliedrukmeterje bij. Na lang nadenken is dit het resultaat: 2 steuntjes gemaakt om ze mee tussen de klem van de toerenteller te monteren.



Cheerio!

_________________
I'm not drunk, I'm just avoiding potholes
--------------------------------------------------

'57 beetle
'71 notch
'04 Bmw 320d daily
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
the Wizard
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 35
Geregistreerd op: 13-10-2012
Berichten: 512
Woonplaats: Puurs

BerichtGeplaatst: Do Jan 02, 2014 9:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eerste update van het jaar voor de notch. De motor ligt klaar om naar AMT te gaan, hij moet er alleen nog geraken. Dan maar begonnen aan iets nieuws, en aangezien de Fuchs nu toch van de kever af zijn, ben ik daar maar eens aan begonnen om ze te detailleren. Het is de bedoeling dat die op de notch komen, was het staal wat beu gezien. Binnenkort komen er dan ook drop spindles op van Bert3 en remschijven in 5x130 steek van bij GPP. Achteraan zal een adapter moeten volstaan.

Fotokes van de werken:

Velg afgeplakt (wat een job, ongeveer 2 uur bezig per wiel)



Gespoten



Uitgepakt en klaar



Voor en na



Het is bijlange niet perfect maar het resultaat is toch wel mooi voor een hobbyist vind ik.

Cheerio!

_________________
I'm not drunk, I'm just avoiding potholes
--------------------------------------------------

'57 beetle
'71 notch
'04 Bmw 320d daily
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Glassee
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 34
Geregistreerd op: 6-4-2007
Berichten: 4401
Woonplaats: Oud-Turnhout

BerichtGeplaatst: Vr Jan 03, 2014 1:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er goed uit!
Die beugeltjes zijn knap gemaakt Wink

_________________
Get In, Sit Down, Shut Up, & Hold On
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
the Wizard
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 35
Geregistreerd op: 13-10-2012
Berichten: 512
Woonplaats: Puurs

BerichtGeplaatst: Wo Jan 08, 2014 7:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Upate van de afgelopen dagen, weer een weekje vakantie, dus goed kunnen voort doen. De wielen zijn volledig klaar op een klein plekje hier en daar na. Achteraan heb ik ze al eens proberen monteren maar daar is een probleempje met de adapters dat eerst even opgelost moet worden. Vooraan heb ik de ombouw naar 5*130 schijven wel al klaar. Gelijk ook drop spindles erop gestoken en de vooras terug een tandje hoger gezet, resultaat is dus dat de hoogte nog steeds hetzelfde is maar dat ik nu een pak meer veerweg, dus comfort, overhoud.

Wielen:



Dropspindle:



Schijf en klauw erop, ik kan hier blijkbaar geen stofplaat monteren.



En dan eens een wiel gepast:



Cheerio!

_________________
I'm not drunk, I'm just avoiding potholes
--------------------------------------------------

'57 beetle
'71 notch
'04 Bmw 320d daily
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
wingerke
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 13
Geregistreerd op: 24-1-2006
Berichten: 839
Woonplaats: halle (bij brussel)

BerichtGeplaatst: Wo Jan 08, 2014 8:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En je gaat maar door ; goed bezig man , die dropped spindels zie ik ook nog wel zitten Twisted Evil

patje

_________________
T2ab 1972
Braziliaanse T1 '75 verkocht
Squareback '68 verkocht
kever'67 ( model '68 ) verkocht
Golf One cabrio '91 verkocht
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Fred MKI
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 35
Geregistreerd op: 8-11-2008
Berichten: 518
Woonplaats: Destelbergen

BerichtGeplaatst: Wo Jan 08, 2014 8:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

proper!
_________________
Kids in the BACK SEAT may cause ACCIDENTS
ACCIDENTS in the BACK SEAT may cause Kids
So,..... NO BACK SEAT = NO ACCIDENTS Very Happy
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
BerT3
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 14-12-2003
Berichten: 798
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: Wo Jan 08, 2014 9:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wingerke schreef:
En je gaat maar door ; goed bezig man , die dropped spindels zie ik ook nog wel zitten Twisted Evil

patje


Nog 3 sets te koop...

BTW Wizard ik heb uw reflectortjes nog - Mol ?

Bert

_________________
--oOo----=--
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
the Wizard
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 35
Geregistreerd op: 13-10-2012
Berichten: 512
Woonplaats: Puurs

BerichtGeplaatst: Do Jan 09, 2014 11:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hey, ja, misschien best afspreken in Mol.

Bon, vandaag de motor afgewerkt, juist nog een pakking tussen de spaghetti en de quiet pack steken en das klaar. Ondertussen de collector al ingepakt met heat wrap.

Collector:



J-pipes:



En gemonteerd:



Dat was het dan voor vandaag hopelijk morgen meer.

Cheerio!

_________________
I'm not drunk, I'm just avoiding potholes
--------------------------------------------------

'57 beetle
'71 notch
'04 Bmw 320d daily
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Vr Jan 10, 2014 7:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

goe bezig!
_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
the Wizard
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 35
Geregistreerd op: 13-10-2012
Berichten: 512
Woonplaats: Puurs

BerichtGeplaatst: Zo Jan 12, 2014 2:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De afgelopen dagen ben ik eens bezig geweest met een stuurtje te restaureren dat ik een tijdje geleden gescoord heb. Het was eigenlijk de bedoeling om het te monteren op de kever maar daar past het niet op de stuurkolom. Het is een origineel EMPI stuur uit einde jaren 60 begin 70 (schat ik) en is zowat het mooiste stuur dat ik ken heb voor in en vw. Er zaten hier en daar wat barsten in het hout, maar dat is normaal voor de leeftijd en daaraan zie je ook dat het echt een houten is. Die zijn dus eerst hersteld, daarna is het hout opgeschuurd en opnieuw gevernist. Normaal straks als het droog is kan ik nog een foto posten van als het gemonteerd is (als het dan nog niet te donker is)

Hier zijn al een paar fotos van de restauratie

Zo was het toen ik begon



Dan dus begonnen met de barsten toe te maken, ging het beste met gewone houtlijm en dan toespannen met sergeanten. Na dit een 1000tal keer te herhalen rondomrond het stuur was het weer ok. Somige barsten zijn nog wel licht zichtbaar (als bewijs van autheticiteit Laughing) maar structureel is alles dus aangepakt.



Daarna alles opgeschuurd en de scherpe randen weggewerkt en een verse laag vernis erop.



Straks de spaken nog snel even poetsen en monteren. Ondertussen nog een beetje voortdoen aan de neus, niet veel zin voor maar het moet ook gebeuren.

Cheerio!

_________________
I'm not drunk, I'm just avoiding potholes
--------------------------------------------------

'57 beetle
'71 notch
'04 Bmw 320d daily
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Volgende
Pagina 15 van 16

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group