www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 27, 2024 9:15 pm
the Wizards '57 beetle -->Pop outs!
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pascal



Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 23-4-2006
Berichten: 77
Woonplaats: Hoeselt

BerichtGeplaatst: Wo Nov 21, 2012 4:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Is normaal gezien de choke ja. Rechts van u asbak is dat niet de chokeknop?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
the Wizard
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 35
Geregistreerd op: 13-10-2012
Berichten: 512
Woonplaats: Puurs

BerichtGeplaatst: Wo Nov 21, 2012 8:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

da zou kunne, kheb er nog geen erg op gehad omda der geen topke opzit en omdak dacht da die al automatische choke had
_________________
I'm not drunk, I'm just avoiding potholes
--------------------------------------------------

'57 beetle
'71 notch
'04 Bmw 320d daily
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
the Wizard
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 35
Geregistreerd op: 13-10-2012
Berichten: 512
Woonplaats: Puurs

BerichtGeplaatst: Za Nov 30, 2013 5:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Na meer dan een jaar in de garage stil te staan heb ik besloten om eens wat aan de kever voort te doen. Aangezien de notch onmogelijk klaar gaat zijn voor komend seizoen ben ik dus bezig om deze in orde te zetten voor de keuring en dus tot het einde van de zomer wat meetings te doen. Mijn doel is om tegen februari technisch klaar te zijn om ermee naar de swapmeet in mol te gaan. In de tussentijd zullen er nog veel updates gedaan worden met onderdelen die ik het afgelopen jaar gescoord heb. (versmald asje, pop outs, pijlpinkers,...) Die liggen allemaal klaar om te monteren, maar das voor later. Een tijdje geleden heb ik de carbu gereviseerd en die werkt terug ok. Vorige week dus de kever naar huis gehaald, was maar een rit van een 10tal km maar was door de mist en doordat de kever niet echt bleef draaien een stresserende ervaring. Bleek bij thuiskomst dus dat de carbu bevroor. Daarom heb ik dus vandaag het spruitstuk gedemonteerd en de verwarmingsbuis zat potdicht. Deze is nu dus vrijgemaakt.

Een paar pics van vandaag, sorry voor de crappy kwaliteit maar het begon al donker te worden:

Koelhuis, dynamo en spruitstuk gedemonteerd. (Hierbij wel ook het oliedrukcontact gemold '--)



En dan begonnen met het buisje uit te kuisen. Hierbij ook een tip voor mensen die hetzelfde probleem hebben (komt nogal vaak voor en ik heb de indruk dat veel mensen niet goed weten wat ze ermee aan moeten): met een driedubbel geplooide lasdraad (zie foto) op een boormachine ging het eigenlijk heel vlot, dan nog eens doorblazen met perslucht en na een half uurtje was het vrij.

Bruine plekken zijn dus wat eruit gekomen is, het was de moeite amai!



Da was hem dan voor vandaag, bestelling (bougies, kabels, rotor, platines,...) is geplaatst dus hopelijk volgende week een beetje verder doen.

Btw als er soms iemand een set origineel 5 gaats staal met goede banden heeft dat ik eens mag lenen (tegen vergoeding uiteraard Wink) om naar de keuring te rijden, laat maar weten!

Cheerio!!

_________________
I'm not drunk, I'm just avoiding potholes
--------------------------------------------------

'57 beetle
'71 notch
'04 Bmw 320d daily
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Djoek
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 53
Geregistreerd op: 22-8-2005
Berichten: 1303
Woonplaats: Hulst

BerichtGeplaatst: Za Nov 30, 2013 10:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

he he EINDELIJK !
_________________
http://www.djoekvwshop.com

http://www.facebook.com/djoekvw

0031-612-488-488
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Jellevw
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 12-6-2012
Berichten: 578
Woonplaats: Testelt - Heultje

BerichtGeplaatst: Zo Dec 01, 2013 5:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dikke ketel!
_________________
t2a dormbile
55 ovaal
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
the Wizard
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 35
Geregistreerd op: 13-10-2012
Berichten: 512
Woonplaats: Puurs

BerichtGeplaatst: Ma Dec 02, 2013 10:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hehe, merci! En inderdaad ik heb er veel te lang mee gewacht om er fatsoenlijk aan te beginnen. Enfin, vandaag is er weer wat vooruitgang. Omdat het oog ook wat wilt heb ik het inlaatspruitstuk ook langs de buitenkant ontvet en voor het grootste deel ontroest. Als alles goed gaat wordt het morgen terug gemonteerd en kan de motor terug ineen.

Rap nog een fotoke:



Cheerio!

_________________
I'm not drunk, I'm just avoiding potholes
--------------------------------------------------

'57 beetle
'71 notch
'04 Bmw 320d daily
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
the Wizard
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 35
Geregistreerd op: 13-10-2012
Berichten: 512
Woonplaats: Puurs

BerichtGeplaatst: Di Dec 03, 2013 5:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heyhey, vandaag is sinterklaas langsgeweest. Hij had alleen geen baard en geen mantel maar een hemdje van GLS, maakt mij ni uit, speelgoed is speelgoed Laughing. Aangezien ik vandaag ook nog een dagje verlof had heb ik dus weer heel wat kunnen doen. Spruitstuk zit er terug op, uitlaat, platines, bougiekabels en condensator zijn vervangen en de grootste hoop van de onderdelen zitten er terug op. Enkel de bougies en de rotor zijn niet vervangen aangezien deze volgens mij de juiste niet zijn Confused

Hoopje onderdelen (ook veel voor de notch btw)



Platines en condensator vervangen, delco ineens ook opgekuist



Kap erop en klaar



Oude vs "nieuwe" uitlaat



En dit was dan het resultaat aan het einde van de dag. Het ziet er redelijk af uit maar er is nog een hoop aansluitwerk aan.



Cheerio!

_________________
I'm not drunk, I'm just avoiding potholes
--------------------------------------------------

'57 beetle
'71 notch
'04 Bmw 320d daily
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
RDJ
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 21-3-2007
Berichten: 199
Woonplaats: MOL

BerichtGeplaatst: Vr Dec 27, 2013 9:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hey,

niet slecht bedoeld maar de luchtfilter is niet correct

Ik hoop trouwens dat je er mee naar de Swapmeet komt, we hebben sinds een paar jaar een aircooled only parking.

_________________
KEVER 71 (SOLD)
KEVER 58 CAPRI BLUE (SOLD)
KEVER 59 KALAHARI BEIGE
KEVER 60 RAGTOP INDIGO BLUE
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
the Wizard
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 35
Geregistreerd op: 13-10-2012
Berichten: 512
Woonplaats: Puurs

BerichtGeplaatst: Vr Dec 27, 2013 10:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ja, dat van die luchtfilter had ik al gedacht, hij kan niet onder de klep en die slang die eraan hangt is voor de carterventilatie geloof ik, en daar is geen aansluiting voor. Vorige week heb ik trouwens alles afgewerkt en de motor draait terug als een klok, alleen de choke kabel is nog los en das wel lastig. Dit weekend een setje wielen met banden halen en dan kan ik hopelijk door de keuring. Dus normaal gezien kan deze wel naar de swap meet Wink

Cheerio!

_________________
I'm not drunk, I'm just avoiding potholes
--------------------------------------------------

'57 beetle
'71 notch
'04 Bmw 320d daily
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
the Wizard
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 35
Geregistreerd op: 13-10-2012
Berichten: 512
Woonplaats: Puurs

BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2013 3:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

gisteren een setje wielen gaan halen bij free range en gelijk ook nog een correcte 30 pk luchtfilter gescoord. De luchtfilter heb ik er direct opgezet. Dan ben ik begonnen met de wielen te wisselen met origineel staal voor de keuring. Eventjes wielen wisselen en klaar, of dat dacht ik tenminste. Bij het wisselen het wiel linksachter heb ik gemerkt dat de moer van de naaf beschadigd was en dat ze er maar met een paar windingen nog opzat. Enfin, levensgevaarlijke situatie en ik begrijp niet dat ik het niet eerder heb gezien. Eerst dus nog een nieuwe moer bestellen Rolling Eyes Voorlopig heb ik ze wel al terug tegengezet. Daarna heb ik de achterklep er terug opgezet en ik ben blij om te zeggen dat ze nu niet meer tegen de luchtfilter ligt.

Foto van het motortje



Foto van de wielen



Cheerio!

_________________
I'm not drunk, I'm just avoiding potholes
--------------------------------------------------

'57 beetle
'71 notch
'04 Bmw 320d daily
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 3 van 8

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group