www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Apr 19, 2024 10:49 pm
67er
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thibaut
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 27-1-2005
Berichten: 617
Woonplaats: Brugge (8000)

BerichtGeplaatst: Wo Jan 14, 2015 11:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat ik in de winter toch wel eens durf de kever van stal halen, maar mijn vrouwke klaagt dat ze aan de zetel vriest, zou ik de verwarming terug willen installeren. Deze is ooit verwijderd door één der vorige eigenaren. Wat heb ik hier allemaal voor nodig?
Kachelpotten, buizen, bediening... Flappen in het koelhuis?

Ik heb twee (originele VW) kachelpotten liggen, maar deze hebben gaten aan de onderste naad. Heeft het zin deze te (laten) dichtlassen?

_________________

Project topic
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Jef v.




Geregistreerd op: 15-5-2012
Berichten: 94
Woonplaats: Geel

BerichtGeplaatst: Wo Jan 14, 2015 3:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kachelpotten die dan met flexibele buizen aansluiten aan uw koelhuis, keramische (ofzoiets) buizen voor van uw kachelpotten naar uw verwarmingsbuizen te gaan, en dan kabels om de kleppen in de kachelpotten te bedienen.
Flappen in het koelhuis heb je hier niet voor nodig, wel moet je de aansluiting vooraan hebben voor de koude lucht naar de kachelpotten te brengen.

_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
EeVeeWee
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 6-7-2014
Berichten: 91
Woonplaats: Anusfoort

BerichtGeplaatst: Wo Jan 14, 2015 8:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Thibaut schreef:
Omdat ik in de winter toch wel eens durf de kever van stal halen, maar mijn vrouwke klaagt dat ze aan de zetel vriest, zou ik de verwarming terug willen installeren. Deze is ooit verwijderd door één der vorige eigenaren. Wat heb ik hier allemaal voor nodig?
Kachelpotten, buizen, bediening... Flappen in het koelhuis?

Ik heb twee (originele VW) kachelpotten liggen, maar deze hebben gaten aan de onderste naad. Heeft het zin deze te (laten) dichtlassen?


Ik heb toevallig sinds gisteren een kever rechter kachelpot over, die zat op mijn bus en heb ik vervangen door een bus kachelpot.
Mocht je interesse hebben, laat maar weten.

_________________
Weer eens wat anders!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Ads
Thibaut
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 27-1-2005
Berichten: 617
Woonplaats: Brugge (8000)

BerichtGeplaatst: Do Jan 15, 2015 8:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Jef v. schreef:
Kachelpotten die dan met flexibele buizen aansluiten aan uw koelhuis, keramische (ofzoiets) buizen voor van uw kachelpotten naar uw verwarmingsbuizen te gaan, en dan kabels om de kleppen in de kachelpotten te bedienen.
Flappen in het koelhuis heb je hier niet voor nodig, wel moet je de aansluiting vooraan hebben voor de koude lucht naar de kachelpotten te brengen.
Bedankt voor de informatie!
Ik zal eens goed bekijken wat er al dan niet nog aanwezig is en dan de stukken verzamelen.

_________________

Project topic
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Thibaut
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 27-1-2005
Berichten: 617
Woonplaats: Brugge (8000)

BerichtGeplaatst: Di Okt 27, 2015 10:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er nog niet tegoei naar gezien, maar ik heb dit weekend (eindelijk) de kachelpotten (en nieuwe uitlaat) gemonteerd. Nu krijg ik wel warme lucht vanonder de achterbank en aan de voeten vooraan, maar niet aan de voorruit. Daar komt enkel wat frisse lucht uit (als ik de kleppen voor warme lucht open zet). De buis linksvoor van dorpel naar de voorruit zit er in elk geval wel. Zou deze verstopt zitten of hoort hier enkel frisse lucht uit te komen?

En nog een vraag omtrent verluchting: doet de tweede hendel (met zwarte knop) iets meer dan de kleppen onder de achterbank open en dicht doen? Ik snap het nut er trouwens niet echt van.

_________________

Project topic
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
cedricv
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 13-3-2005
Berichten: 920
Woonplaats: brugge

BerichtGeplaatst: Do Nov 12, 2015 6:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Of je buis zit niet aangesloten onderaan in de voorkoffer..kijk eens na een eindje rijden ajs je deurpost niet warm krijgt,ene knop is achteraan en de andere is vooraan normaal...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Thibaut
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 27-1-2005
Berichten: 617
Woonplaats: Brugge (8000)

BerichtGeplaatst: Do Mei 26, 2016 11:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Even een update:
    Nieuwe uitlaat (Bergmann)
    Nieuwe ontsteking
    Nieuwe bougies
    Nieuwe boegiekabels
    Nieuwe verhogingsadapter voor de carburator
    Luchtfilter gereinigd en geolied
    Kleppen afgesteld
    Olie ververst
    Onsteking afgesteld
    Carburator afgesteld
Dat draait weer een heel stuk beter zie.


_________________

Project topic
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Thibaut
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 27-1-2005
Berichten: 617
Woonplaats: Brugge (8000)

BerichtGeplaatst: Zo Mei 29, 2016 4:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als beginner zit ik met een tik rechts aan het kleppendeksel.
Na controle van de kleppen (alles leek mij OK, als in alles zit vast en lijkt niet kapot) was het even weg. Na herstarten was het terug.

Wat zou dit kunnen zijn?


Link

_________________

Project topic
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Thibaut
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 27-1-2005
Berichten: 617
Woonplaats: Brugge (8000)

BerichtGeplaatst: Zo Jun 05, 2016 7:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nog eens het kleppendeksel links eraf gehaald en vastgesteld dat er metaalschilfers in de olie zaten. Crying or Very sad
Ik heb even geen idee wat er mee aan te vangen nu.

_________________

Project topic
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
VandenAbeele Andries
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 14-12-2003
Berichten: 1269
Woonplaats: Deinze

BerichtGeplaatst: Vr Jun 10, 2016 11:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Metaalschilfers? Van de lagers zou ik dan zo denken Rolling Eyes. Best eens uw blokske open doen. Hopelijk is het nog nie te laat.
_________________

Do what makes you happy. Not the next guy.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 6 van 7

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group