www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 4:18 pm
Trip naar de Camague (Frankrijk) 2013 juli
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Reisverslagen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wim3600



Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 30-9-2012
Berichten: 57
Woonplaats: Genk

BerichtGeplaatst: Do Jan 17, 2013 10:44 am    Onderwerp: Trip naar de Camague (Frankrijk) 2013 juli Reageer met quote

We zijn van plan om met ons gezin (2 volwassenen en 3 kinderen met onze t2b 1974 naar de Camargue te rijden in etappes. We hebben de bus sinds deze winter (trip is uiteraard in de zomer, juli).

Wat ik eigenlijk wilde weten is welke dagafstanden realiseerbaar zijn? ik dacht aan een snelheid van ongeveer 90km/u te rijden.

De t2 is in zeer goede staat gerestaureerd en is een 2,0l (westfalia helsinki).
Ik heb er al eens 360km op een dag mee gereden in regenachtig weer, wat zeer goed ging. (wel onbeladen)
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
stevebus
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 22-12-2007
Berichten: 316
Woonplaats: Sint-Gillis-waas

BerichtGeplaatst: Wo Feb 20, 2013 11:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wij zijn vorige zomer naar frankrijk geweest. Zie topic ik rij ongeveer 5 a 600 km per dag wel regelmatig stoppen om de twee uur ongeveer. Belangrijk is dat ge de tempratuur van de motor in de gaten houd Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
wim3600



Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 30-9-2012
Berichten: 57
Woonplaats: Genk

BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2013 8:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad een mooie trip (voor mij bekend decor van lang geleden) die je gedaan hebt. En ik hoop ook goed thuis geraakt?

En hoe houd je de temperatuur in de gaten? Er is namelijk geen temperatuurmeter. Wat is warm, merk je dat aan het rijden?

De planning was inderdaad om op 2 dagen naar de Camargue te rijden en stoppen om de 200km doen we anders ook ongeveer.

Hier thuis verbruikt de bus nagenoeg geen olie (nog niets moeten bijdoen op minstens 3000km, zolang heb ik de bus ,peil is nog steeds hetzelfde).

Bestaat er zoiets als repatriëring voor oldtimers? Stel dat hij in panne valt en het is niet op te lossen. Ik kan natuurlijk altijd naar huis liften maar met een gezin is dat wel redelijk omslachtig en ze gaan daar niet me kunnen lachen!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Gertje Weg
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 96
Geregistreerd op: 7-1-2004
Berichten: 1966
Woonplaats: MOORSLEDE

BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2013 10:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

pechverhelping bestaat en is dikwijls een deel van je verzekering. Best wel eens informeren bij de verzekering zelf.

Wij reden reeds enkele keren naar Zuid-Frankrijk (Ardèche, Gorges du Tarn, Lot, Aubrac,...) met een T2ab Westfalia met 2 liter motor. Voor ons is de afstand op zich een deel van de reis. Van het moment dat we vertrekken zijn we op reis en daar genieten we dan ook van. Ook al betekent dat dat we wat minder afstand afleggen op een dag. Een eerste dag rijden we doorgaans ook zo'n 500 km (met frequente stops) en daarna leggen we doorgaans zo'n 300 km/dag af. We vermijden wel de autostrades : er is zoveel te zien langs de gewone nationales/departementales. Voor je trip naar de Camargue is het traject langs de oude N7 schitterend.

Dit wordt genieten deze zomer ! We zien hier graag een verslagje tegelegenertijd.

_________________
member of the vw luchtpompers
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
pix912
Webmaster
Webmaster


Leeftijd: 87
Geregistreerd op: 1-11-2003
Berichten: 1031
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2013 1:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Doen!

Gewoon instappen en rijden.
Voor 20 Euro extra heb je bij Marsh (Classic car insurance) pechverhelping in het buitenland.

Met een 1600 kan je al makkelijk 1000 km per dag rijden.
Zie http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=19922 en http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=30876
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
theVWbarn
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor



Geregistreerd op: 3-10-2004
Berichten: 6292
Woonplaats: Hulst

BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2013 3:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Camarque, jaaaaaaren ieder jaar op vakantie geweest en mijn oom en tante hebben er een paar jaar gewoond

Fantastische relaxte streek.

Geniet ervan !

_________________
Meer info en foto's contacteer ons via thevwbarn@outlook.com of via Facebook: https://www.facebook.com/pages/The-VW-Barn/215074978668921?ref=hl
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
wim3600



Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 30-9-2012
Berichten: 57
Woonplaats: Genk

BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2013 4:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Iemand een idee of een standkachel nuttig kan zijn en welke? (Propex?), hier vind ik geen of weinig info van terug.
Ik heb altijd het idee dat slapen in een auto kouder is dan in een tent.

Het is namelijk de eerste keer dat we met een vw-bus op vakantie gaan. We hebben de bus pas sinds begin November 2012.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
wim3600



Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 30-9-2012
Berichten: 57
Woonplaats: Genk

BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2013 4:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Iemand een idee of een standkachel nuttig kan zijn en welke? (Propex?), hier vind ik geen of weinig info van terug.
Ik heb altijd het idee dat slapen in een auto kouder is dan in een tent.

Het is namelijk de eerste keer dat we met een vw-bus op vakantie gaan. We hebben de bus pas sinds begin November 2012.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
theVWbarn
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor



Geregistreerd op: 3-10-2004
Berichten: 6292
Woonplaats: Hulst

BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2013 6:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Iets dichter tegen elkaar kruipen eeee Wink

Ge gaat naar Zuid Frankrijk, nie naar Siberie

Maar zoek eens op Webasto Wink

_________________
Meer info en foto's contacteer ons via thevwbarn@outlook.com of via Facebook: https://www.facebook.com/pages/The-VW-Barn/215074978668921?ref=hl
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
stevebus
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 22-12-2007
Berichten: 316
Woonplaats: Sint-Gillis-waas

BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2013 10:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wim3600 schreef:
Inderdaad een mooie trip (voor mij bekend decor van lang geleden) die je gedaan hebt. En ik hoop ook goed thuis geraakt?

En hoe houd je de temperatuur in de gaten? Er is namelijk geen temperatuurmeter. Wat is warm, merk je dat aan het rijden?

De planning was inderdaad om op 2 dagen naar de Camargue te rijden en stoppen om de 200km doen we anders ook ongeveer.

Hier thuis verbruikt de bus nagenoeg geen olie (nog niets moeten bijdoen op minstens 3000km, zolang heb ik de bus ,peil is nog steeds hetzelfde).

Bestaat er zoiets als repatriëring voor oldtimers? Stel dat hij in panne valt en het is niet op te lossen. Ik kan natuurlijk altijd naar huis liften maar met een gezin is dat wel redelijk omslachtig en ze gaan daar niet me kunnen lachen!


tempratuurmeter inbouwen, 100-110 graden oké, niet boven de 120 van dan af is er kans op motor schade zeker bij langere afstanden Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Reisverslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group