Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
wim3600
Leeftijd: 52 Geregistreerd op: 30-9-2012 Berichten: 57
Woonplaats: Genk
|
Geplaatst: Do Jan 17, 2013 10:44 am Onderwerp: Trip naar de Camague (Frankrijk) 2013 juli |
|
|
We zijn van plan om met ons gezin (2 volwassenen en 3 kinderen met onze t2b 1974 naar de Camargue te rijden in etappes. We hebben de bus sinds deze winter (trip is uiteraard in de zomer, juli).
Wat ik eigenlijk wilde weten is welke dagafstanden realiseerbaar zijn? ik dacht aan een snelheid van ongeveer 90km/u te rijden.
De t2 is in zeer goede staat gerestaureerd en is een 2,0l (westfalia helsinki).
Ik heb er al eens 360km op een dag mee gereden in regenachtig weer, wat zeer goed ging. (wel onbeladen) |
|
Naar boven |
|
|
stevebus Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 50 Geregistreerd op: 22-12-2007 Berichten: 316
Woonplaats: Sint-Gillis-waas
|
Geplaatst: Wo Feb 20, 2013 11:44 pm Onderwerp: |
|
|
Wij zijn vorige zomer naar frankrijk geweest. Zie topic ik rij ongeveer 5 a 600 km per dag wel regelmatig stoppen om de twee uur ongeveer. Belangrijk is dat ge de tempratuur van de motor in de gaten houd |
|
Naar boven |
|
|
wim3600
Leeftijd: 52 Geregistreerd op: 30-9-2012 Berichten: 57
Woonplaats: Genk
|
Geplaatst: Do Feb 21, 2013 8:52 am Onderwerp: |
|
|
Inderdaad een mooie trip (voor mij bekend decor van lang geleden) die je gedaan hebt. En ik hoop ook goed thuis geraakt?
En hoe houd je de temperatuur in de gaten? Er is namelijk geen temperatuurmeter. Wat is warm, merk je dat aan het rijden?
De planning was inderdaad om op 2 dagen naar de Camargue te rijden en stoppen om de 200km doen we anders ook ongeveer.
Hier thuis verbruikt de bus nagenoeg geen olie (nog niets moeten bijdoen op minstens 3000km, zolang heb ik de bus ,peil is nog steeds hetzelfde).
Bestaat er zoiets als repatriëring voor oldtimers? Stel dat hij in panne valt en het is niet op te lossen. Ik kan natuurlijk altijd naar huis liften maar met een gezin is dat wel redelijk omslachtig en ze gaan daar niet me kunnen lachen! |
|
Naar boven |
|
|
Gertje Weg Flat4Free Junkie
Leeftijd: 96 Geregistreerd op: 7-1-2004 Berichten: 1966
Woonplaats: MOORSLEDE
|
Geplaatst: Do Feb 21, 2013 10:28 am Onderwerp: |
|
|
pechverhelping bestaat en is dikwijls een deel van je verzekering. Best wel eens informeren bij de verzekering zelf.
Wij reden reeds enkele keren naar Zuid-Frankrijk (Ardèche, Gorges du Tarn, Lot, Aubrac,...) met een T2ab Westfalia met 2 liter motor. Voor ons is de afstand op zich een deel van de reis. Van het moment dat we vertrekken zijn we op reis en daar genieten we dan ook van. Ook al betekent dat dat we wat minder afstand afleggen op een dag. Een eerste dag rijden we doorgaans ook zo'n 500 km (met frequente stops) en daarna leggen we doorgaans zo'n 300 km/dag af. We vermijden wel de autostrades : er is zoveel te zien langs de gewone nationales/departementales. Voor je trip naar de Camargue is het traject langs de oude N7 schitterend.
Dit wordt genieten deze zomer ! We zien hier graag een verslagje tegelegenertijd. _________________ member of the vw luchtpompers |
|
Naar boven |
|
|
pix912 Webmaster
Leeftijd: 87 Geregistreerd op: 1-11-2003 Berichten: 1031
Woonplaats: Oostende
|
|
Naar boven |
|
|
theVWbarn Flat4Free Junkie - Sponsor
Geregistreerd op: 3-10-2004 Berichten: 6292
Woonplaats: Hulst
|
|
Naar boven |
|
|
wim3600
Leeftijd: 52 Geregistreerd op: 30-9-2012 Berichten: 57
Woonplaats: Genk
|
Geplaatst: Do Feb 21, 2013 4:38 pm Onderwerp: |
|
|
Iemand een idee of een standkachel nuttig kan zijn en welke? (Propex?), hier vind ik geen of weinig info van terug.
Ik heb altijd het idee dat slapen in een auto kouder is dan in een tent.
Het is namelijk de eerste keer dat we met een vw-bus op vakantie gaan. We hebben de bus pas sinds begin November 2012. |
|
Naar boven |
|
|
wim3600
Leeftijd: 52 Geregistreerd op: 30-9-2012 Berichten: 57
Woonplaats: Genk
|
Geplaatst: Do Feb 21, 2013 4:39 pm Onderwerp: |
|
|
Iemand een idee of een standkachel nuttig kan zijn en welke? (Propex?), hier vind ik geen of weinig info van terug.
Ik heb altijd het idee dat slapen in een auto kouder is dan in een tent.
Het is namelijk de eerste keer dat we met een vw-bus op vakantie gaan. We hebben de bus pas sinds begin November 2012. |
|
Naar boven |
|
|
theVWbarn Flat4Free Junkie - Sponsor
Geregistreerd op: 3-10-2004 Berichten: 6292
Woonplaats: Hulst
|
|
Naar boven |
|
|
stevebus Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 50 Geregistreerd op: 22-12-2007 Berichten: 316
Woonplaats: Sint-Gillis-waas
|
Geplaatst: Do Feb 21, 2013 10:00 pm Onderwerp: |
|
|
wim3600 schreef: | Inderdaad een mooie trip (voor mij bekend decor van lang geleden) die je gedaan hebt. En ik hoop ook goed thuis geraakt?
En hoe houd je de temperatuur in de gaten? Er is namelijk geen temperatuurmeter. Wat is warm, merk je dat aan het rijden?
De planning was inderdaad om op 2 dagen naar de Camargue te rijden en stoppen om de 200km doen we anders ook ongeveer.
Hier thuis verbruikt de bus nagenoeg geen olie (nog niets moeten bijdoen op minstens 3000km, zolang heb ik de bus ,peil is nog steeds hetzelfde).
Bestaat er zoiets als repatriëring voor oldtimers? Stel dat hij in panne valt en het is niet op te lossen. Ik kan natuurlijk altijd naar huis liften maar met een gezin is dat wel redelijk omslachtig en ze gaan daar niet me kunnen lachen! |
tempratuurmeter inbouwen, 100-110 graden oké, niet boven de 120 van dan af is er kans op motor schade zeker bij langere afstanden |
|
Naar boven |
|
|
|
|