Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
vwpatje Flat4Free Junkie
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 13-12-2003 Berichten: 1002
Woonplaats: wuustwezel
|
Geplaatst: Ma Jan 17, 2005 12:44 pm Onderwerp: GOED NIEUWS VOOR INSCHRIJVING |
|
|
Ik heb de volgende mail gestuurd naar goca (vereniging voor technische keuring en inschrijving) en naar verschillende keuringscentra.
mail:
geachte,
Ik ben Patrick Nieuwlaat en ben woonachtig in wuustwezel.
Ik ben een mekanieker in een garage, en mijn hobby is ook het opmaken van oude wagentjes.
Hier heb ik dan ook een vraag over.
Kan ik een gerestaureerd voertuig van ouder dan 25 jaar terug laten keuren en inschrijven.
Of kan dit enkel als oldtimer?
Het voertuig heeft wel een grondige restauratie achter de rug, natuurlijk duurt zo'n restauratie zeer lang.
Het voertuig in kwestie, heeft ondertussen 15 jaar stil gestaan een heeft een restauratie van 5 jaar achter de rug.
Kan ik deze terug inschrijven? Ik heb al de originele documenten (aankoopbewijs, laatste inschrijvingsbewijs en keuringsbewijs van 1985 en het gelijksvormigheidsattest).
Ik heb ergens gehoord dat dit niet meer mogelijk zou zijn, op de site van goca of D.I.V. kon ik er echter geen informatie over vinden.
Ik hoop dat jullie me meer info kunnen geven.
vriendelijke groeten
Nieuwlaat Patrick
Ik kreeg dit als antwoord:
Geachte,
Aangezien u alle documenten nog hebt is het laten keuren geen probleem.
U kan het voertuig dus gewoon in uw dichtstbijzijnde keuringsstation laten keuren. Gewoon aanbieden zonder afspraak.
Het voertuig moet wel aangeboden worden onder handelaars -of proefrittenplaten.
Met vriendelijke groeten,
Jan Aerts
stationschef st 49 Deurne
Ik hoop dat dit duidelijkheid schept omtrend de veel gestelde vragen omtrend het inschrijven van een (lang) stilstaand voertuig.
greetz
patje _________________ T4 engine@bus
MEMBER OF THE JUPTEAM |
|
Naar boven |
|
|
53 Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 44 Geregistreerd op: 21-9-2004 Berichten: 777
Woonplaats: Leuven
|
Geplaatst: Ma Jan 17, 2005 2:54 pm Onderwerp: |
|
|
tis da wa ik al wel dacht maar nu zijn we zeker(min of meer toch, hier weet ge nooit )
tis nu ni om het ingewikkeld te maken maar als het voor oldtimerkeuring is mogen gewone platen ook met het inschrijvingsbewijs van die wagen waar de platen normaal opstaan.
Tom _________________ kzal er nog wel spijt van krijgen maar kheb den herbie dan toch maar verkocht |
|
Naar boven |
|
|
bussie Flat4Free Rakker
Leeftijd: 49 Geregistreerd op: 4-1-2005 Berichten: 109
Woonplaats: Sint-Amandsberg (GENT)
|
Geplaatst: Ma Jan 17, 2005 3:22 pm Onderwerp: |
|
|
Inderdaad,
Waar 53 over spreekt, staat op volgende pagina :
http://www.bfov.be/nl_0409/info/flash_nl.html
Ik moet met mijn busje ook nog naar de keuring (douane-papieren zijn ondertussen in orde). Ik ga met de platen van mijn ex-kever (heb mijn platen nog niet laten uitschrijven bij DIV) en met diens bijhorende inschrijvingspapieren (alles op mijn naam).
Vroeger (ttz sinds de nieuwe wet van sept '04) moest je een handelaar zien te vinden die :
1) z-platen heeft
2) het wil doen (niet alle handelaars willen dit)
3) het voor een eerlijke prijs wil doen (ik ken er die 75 € vragen, anderen die 150€ tot 250€ vragen om met hun z-plaat uw oldtimer-keuring te doen)
Maar dit hoeft dus sinds kort niet meer ! Back to the way it was before ! _________________ VW Forever |
|
Naar boven |
|
|
53 Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 44 Geregistreerd op: 21-9-2004 Berichten: 777
Woonplaats: Leuven
|
Geplaatst: Ma Jan 17, 2005 4:39 pm Onderwerp: |
|
|
ik had een dagelijkse keuring nodig dus met z-platen in september 2004 en da heeft mij 200€ gekost heb ik ook pas achteraf te horen gekregen.
Diene garagist heeft mijn moteurke is nagekeken, nieuwe remleidingen gestoken en de remmen volledig nagekeken, rempompen vernieuwd(heb ik meegebracht) en de lichten en co afgeregeld.
Totaal factuur 886€ en da allemaal door die stoemme z-platen en ik in mijn euforie om zo snel mogelijk de baan op te kunnen
Tom _________________ kzal er nog wel spijt van krijgen maar kheb den herbie dan toch maar verkocht |
|
Naar boven |
|
|
vwpatje Flat4Free Junkie
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 13-12-2003 Berichten: 1002
Woonplaats: wuustwezel
|
Geplaatst: Ma Jan 17, 2005 5:39 pm Onderwerp: |
|
|
53 schreef: | ik had een dagelijkse keuring nodig dus met z-platen in september 2004 en da heeft mij 200€ gekost heb ik ook pas achteraf te horen gekregen.
Diene garagist heeft mijn moteurke is nagekeken, nieuwe remleidingen gestoken en de remmen volledig nagekeken, rempompen vernieuwd(heb ik meegebracht) en de lichten en co afgeregeld.
Totaal factuur 886€ en da allemaal door die stoemme z-platen en ik in mijn euforie om zo snel mogelijk de baan op te kunnen
Tom |
da's jammer , ik werk zelf in garage, en bij ons vragen sommige mensen het ook om met de Z-platen naar de keuring te rijden.
Ge moet vragen om naar de keuring te rijden, NIET een nazicht voor controle.
Bij ons betaal je de rit aan uurloon, dit wil zeggen, is de persoon 3 uur weg, betaal je 96 euro (btw exl) + de kosten van de keuring.
is de persoon maar 1 uur weg betaal je 32 euro (btw ex) + de kosten van de keuring.
Het is dus moeilijk voor een garage om een vast bedrag er op te plakken.
dit hangt af van de drukte aan de keuring.
Ik wil de garages niet verdedigen, ik weet dat de meeste smeerlappen zijn,
maar gemiddeld, zou de totale prijs niet boven de 120 euro bedragen, anders zou ik het toch zeker niet in die garage laten doen.
maarja ieder zen ding he'
greetz
patje _________________ T4 engine@bus
MEMBER OF THE JUPTEAM |
|
Naar boven |
|
|
el_nino Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 5-12-2004 Berichten: 697
Woonplaats: Wommelgem, Antwerpen
|
Geplaatst: Ma Jan 17, 2005 5:46 pm Onderwerp: |
|
|
als ge dat nu eers had gevraagd had ik u kunnen zeggen da het mogenljik was gezien ik het mee mijn busje heb gedaan _________________ als het maar van voor 1985 is ! |
|
Naar boven |
|
|
JHC Flat4Free Junkie
Leeftijd: 49 Geregistreerd op: 4-1-2004 Berichten: 1476
|
Geplaatst: Ma Jan 17, 2005 6:15 pm Onderwerp: |
|
|
53 schreef: | tis da wa ik al wel dacht maar nu zijn we zeker(min of meer toch, hier weet ge nooit )
tis nu ni om het ingewikkeld te maken maar als het voor oldtimerkeuring is mogen gewone platen ook met het inschrijvingsbewijs van die wagen waar de platen normaal opstaan.
Tom |
da klopt 53' MAAR... om zwarte handel tegen te gaan moet de wagen dan ingeschreven worden op het zelfde adres van de titularis van de platen waarmee de oldtimer ter keuring wordt aangeboden. |
|
Naar boven |
|
|
beetlejuice Flat4Free Verslaafde
Geregistreerd op: 22-12-2003 Berichten: 581
|
Geplaatst: Di Jan 18, 2005 8:51 pm Onderwerp: |
|
|
JHC schreef: | 53 schreef: | tis da wa ik al wel dacht maar nu zijn we zeker(min of meer toch, hier weet ge nooit )
tis nu ni om het ingewikkeld te maken maar als het voor oldtimerkeuring is mogen gewone platen ook met het inschrijvingsbewijs van die wagen waar de platen normaal opstaan.
Tom |
da klopt 53' MAAR... om zwarte handel tegen te gaan moet de wagen dan ingeschreven worden op het zelfde adres van de titularis van de platen waarmee de oldtimer ter keuring wordt aangeboden. |
dus als ek ff verderredeneer moet ge al nen auto hebben om nen oldtimer te kunnen inschrijven om niet met Z-platen te moeten gaan
ma wat doet ge da als ge met ne bedrijfswagen rijd (die staat niet op uw adres he) of als ge al de rest met den trein doet (woon-werk enzo) en enkel nen old-timer als hobbywagen wilt |
|
Naar boven |
|
|
JHC Flat4Free Junkie
Leeftijd: 49 Geregistreerd op: 4-1-2004 Berichten: 1476
|
Geplaatst: Di Jan 18, 2005 8:52 pm Onderwerp: |
|
|
Met Z-plaat gaan ofwel de vorige eigenaar met zijn nummerplaat als de auto nog in gebruik was... |
|
Naar boven |
|
|
vwpatje Flat4Free Junkie
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 13-12-2003 Berichten: 1002
Woonplaats: wuustwezel
|
Geplaatst: Wo Jan 19, 2005 6:49 pm Onderwerp: |
|
|
JHC schreef: | Met Z-plaat gaan ofwel de vorige eigenaar met zijn nummerplaat als de auto nog in gebruik was... |
klopt.
Heb zelf eigenlijk nog een vraagske.
Ik heb een buske van 26 jaar oud. Ik zou deze graag inschrijven als oldtimer. Daar lichte vracht pas vanaf 30 jaar oldtimer is, gaat dit niet rechtstreeks.
Kan ik dat buske eerst om laten zetten naar personenvoertuig (banken er in plaatsen) en dan enkele weken later omzetten naar oldtimer?
Ik weet dat ik hierbij dubbele aanvraag moet betalen.
Maar zou dit mogelijk zijn of moet ik nog 4 jaar da ding in de garage laten staan?
greetz
patje _________________ T4 engine@bus
MEMBER OF THE JUPTEAM |
|
Naar boven |
|
|
|
|