www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mei 16, 2024 7:20 am
Gelijkvormigheidskeuring - Zwaardere motor.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pix912
Webmaster
Webmaster


Leeftijd: 28
Geregistreerd op: 1-11-2003
Berichten: 1031
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Vr Feb 18, 2005 1:21 pm    Onderwerp: Gelijkvormigheidskeuring - Zwaardere motor. Reageer met quote

Ik ben van plan een wagen te kopen in het buitenland met een niet-originele, zwaardere motor, een opgefokte 2.0 van een 914 (nu een 2.4)
Als ik de wagen als dagelijks voertuig wil keuren zal ik een gelijkvormigheidskeuring moeten doen.

Heeft iemand dit reeds gedaan?
Heb ik veel kans om de wagen gekeurd te krijgen?

De wagen is van 1969.

Piet
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
vw76stijn
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 5-1-2004
Berichten: 761
Woonplaats: kalken

BerichtGeplaatst: Vr Feb 18, 2005 1:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

als de veranderingen nergens staan op geschreven dan zullen ze dit nooit zien. want van aan de buitenkant uit kun je nooit zien of er is aan gesleuteld of niet en een motorblok gaat men nooit open doen op de keuring hé! maar als de wijzigingen staan opgeschreven op de "fahrzeug-brief" Embarassed dan is het wat andere koek dan zou jij je beter eerst informeren bij goca (keuring)...
aircooled greetz... Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
curlie
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 280
Woonplaats: Haasdonk

BerichtGeplaatst: Vr Feb 18, 2005 2:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Piet,

Na de aankoop van mijn 100% fabrieksoriginele Porsche 912 heb ik welgeteld 8 maanden kunnen wachten tot Dhr. De Pril eindelijk goesting had om zijn handtekening te willen zetten onder een gelijkvormigheidsattest. Zijn werkwijze was heel eenvoudig: de motor was te zwaar, niet origineel en het was aan mij om te bewijzen dat het niet zo was. Na veel proberen en bellen, ben ik uiteindelijk via een beetje vriendjespolitiek door Porsche Import schitterend geholpen. Wel 8 maanden geduld moeten hebben hé. Zonder Porsche Import was het zelfs nooit gelukt. Tijdens een van de telefoontjes met De Pril vertelde hij me doodleuk dat (volgens hen) 90% van de ingevoerde Porsche's niet correct waren. De nieuwe werkwijze is dus dat de eigenaar het tegendeel moet bewijzen

Ik zou er niet meer aan beginnen.

Waf waf waf

_________________
T2ab 1972 schuifdak
'67 Kever schuifdak
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Sancho
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 8-4-2004
Berichten: 2409
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Vr Feb 18, 2005 2:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

komt hij van Duitsland of Nederland,
en staat op de papieren duidelijk dat er een andere moter inligt,
dan moeten ze hem een eenmalige typegoedkeuring geven.
Anders kan je altijd eens naar men topic zoeken, twas iets van "hoe legaal met een kitcar rondrijden"
of toch zoiets,
daar staat wa in van ne willy die auto's in Engeland laat keuren
zal wel wat kosten peinsk...

Greetz
Sancho

_________________
Op zoek naar een splitbus??? check ==>Aircooled Import
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
pix912
Webmaster
Webmaster


Leeftijd: 28
Geregistreerd op: 1-11-2003
Berichten: 1031
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Vr Feb 18, 2005 2:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@Curlie: I know the feeling. Met mijn 912 Targa, ingevoerd uit Californië, heb ik 5 maand kunnen wachten op m'n gelijkvormigheidsattest, ze hadden er op de keuring een 911 van gemaakt en ook D'Ieteren heeft moeten aantonen dat het motor nummer overenkwam met dat van een 4-cylinder 912. En met m'n originele Westfalia 1976 ingevoerd uit Frankrijk heb ik ook 3 maand kunnen wachten.

@Sancho: Het is een Canadese Porsche 912 met een 914 motor die 150 PK levert, en nog een hele reeks 911 upgrades Laughing

Wat ik eventueel ook kan doen is hem eerst als oldtimer inschijven en daarna de procedure van goedkeuring starten.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
keverinnetje
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 18-1-2005
Berichten: 131
Woonplaats: vremde (antwerpen)

BerichtGeplaatst: Vr Feb 18, 2005 11:34 pm    Onderwerp: gelijkvormigheid Reageer met quote

OP de keuring gaan ze inderdaad niet kunnen zien of het nu een zwaardere motor is of niet. Maar het motor nummer wordt bij zo'n procedure wel opgeschreven en deze gegevens worden in Brussel nagekeken en daar zullen ze over de motor moeilijk gaan doen
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
erwin
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 16-12-2003
Berichten: 1436
Woonplaats: sint-pieters-leeuw

BerichtGeplaatst: Zo Feb 20, 2005 2:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mijn t2 westy, een us model met duitse papieren was op 3 weken gekeurd
een scirocco van 91 met 1.8 en kat (nooit in belgie geleverd) gekeurd op 3 weken,via een keuring bij een schouwingskantoor
vorig jaar had ik een t3 met 2.3l 5 cyl audi motor op het oog en ben me toen gaan bevragen om hem te schouwen, antwoord was''als de verbouwing op de voertuigdokumenten staat en tuv gekeurd is , keuren we hem zonder problemen goed''(heb hem wel niet kunnen kopen , ik was te laat Embarassed )

dus als alles in orde is met de verbouwing zijn er normaal geen probs, ik zou zeggen ga je ook eens bevragen bij de keuring

erwin
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
cris_blitz
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 28
Geregistreerd op: 25-4-2004
Berichten: 1208
Woonplaats: Limburg

BerichtGeplaatst: Zo Feb 20, 2005 6:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

.
Indien uw voertuig na 15/06/1968 in gebruik werd genomen,
heeft u instemming nodig van de mandataris van de bouwer van het voertuig.

Lees zelf maar :

DE WET - VERVANGING VAN DE MOTOR
.

_________________
>>> BUGGY BOYS BELGIUM <<<
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
erwin
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 16-12-2003
Berichten: 1436
Woonplaats: sint-pieters-leeuw

BerichtGeplaatst: Zo Feb 20, 2005 9:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dit is wel voor voertuigen die nieuw in belgie zijn verkocht , en dus een belgisch pvg nummer hebben

alle voertuigen die worden gekeurd en gehomologeerd als alleenstaand geval daar gelden andere regels voor

beste voorbeeld is die scirocco waar ik het hierboven over had, dit voertuig is zelfs in belgie na 90 niet meer nieuw verkocht, heeft hier nooit een motor met met een kat gekregen en heb ik zonder enig probleem op de weg gezet (kostprijs iets meer dan €100), wat met de kevers die naar hier zijn gekomen vanuit de us,deze hebben meestal een injektiemotor en kat (ook deze zijn hier nooit nieuw verkocht)en zijn ook op de weg gezet soms nog voor ze 25 jaar waren en als dagelijks voertuig

de beste raad die ik kan geven is : neem kontakt op met de keuring,zij kunnen je (denk ik) de beste raad geven

erwin

ps: ik heb ooit een audi 100 omgebouwd van 4 cyl (met carb) automaat, naar 2.3l 5 cyl (met injectie) en manueel, zelf op de schouwing hebben ze het verschil niet gezien
het ging over een voertuig van 79 omgebouwd in 86
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group