Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
cris_blitz Flat4Free Junkie
Leeftijd: 63 Geregistreerd op: 25-4-2004 Berichten: 1208
Woonplaats: Limburg
|
Geplaatst: Wo Apr 28, 2004 1:07 pm Onderwerp: In verkeer brengen na import - De juiste volgorde - Help ? |
|
|
Ik heb een VW Buggy gekocht in Nederland met papieren uit 1963.
De Buggy is in Nederland pas nog naar de keuring geweest en heeft een goede APK keuring geldig tot april 2005.
Ik zou de Buggy dan ook graag in België met een volledige keuring op de weg willen krijgen, mocht dit niet lukken kan ik altijd nog terugvallen op een oldtimer-keuring ?
Wat is de juiste volgorde van handelen en welke documenten heb ik waar nodig ?
importeren, inschrijven, lidmaatschap van een club, verzekeren, laten keuren, ... ?
Wie heeft hier ervaring mee en kan me raad geven ?
Alvast bedankt,
Cris |
|
Naar boven |
|
|
Steven
Geregistreerd op: 28-4-2004 Berichten: 3
Woonplaats: Helchteren
|
Geplaatst: Wo Apr 28, 2004 8:55 pm Onderwerp: invoer |
|
|
Heb busje gekocht in Duitsland. Volgens dat ze mij verteld hebben moet ge het volgende doen.
1. Je moet hem eerst invoeren via de Douane-loket. Je moet de papieren van Nederland meenemen, de aankoopfactuur en event. een roze formulier (kun je daar ook krijgen). Kost je zo'n 18,00 euro voor het opmaken van de papieren op het expeditiekantoor voor je naar het douanekantoor kunt gaan. Ik ben bv. in Lommel geweest.
2. Daarna moet je naar de keuring voor een gelijkvormigheidsattest, je kunt beter eerst even eens bellen naar de keuring want zover ben ik zelf nog niet wegens renovatie.
3. Als je het attest hebt, volgt de eigenlijke keuring en vanaf dan is't zoals iedere auto.
Da's wat ik ervan weet tot nu. |
|
Naar boven |
|
|
spaardingske Flat4Free Junkie
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 1-4-2004 Berichten: 3225
Woonplaats: Booischot
|
Geplaatst: Wo Apr 28, 2004 9:53 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb een kever gekocht in nederland en had deze gedeeltelijk ingevoerd ,
Ik ben in Nederland naar de post moeten gaan om de kever uit te schrijven in nederland ,
Dan ben ik in belgië met het roze formulier + een aankoopbewijsje( aankoop bewijs hebben ze mij meegegeven van bij de douane ) naar de douane gegaan en daar hebben ze ene stickertje op mijn roze papier geplakt ( koste 1 cent )
verder heb ik nog ni uitgevoerd wegens restauratie maar hebben ze mij op de douane verteld :
nu moet je naar de Gelijkvormigheidskeuring gaan ( ongeveer 80 € ) waar wordt gekontroleerd of alles wel klopt met de opgegeven gegevens .
Na de gelijkvormigheidskeuring moet je naar de gewone keuring en dan is het allemaal achter de rug ...
Air-cooled grtzz Sven _________________ '59 Standard
Fastback'70
Golf iv (daily)
Panel '64
Golf 2 '87
Victoria Vicky "64
Victoria v-fix sport "39 |
|
Naar boven |
|
|
erwin Flat4Free Junkie
Leeftijd: 66 Geregistreerd op: 16-12-2003 Berichten: 1436
Woonplaats: sint-pieters-leeuw
|
Geplaatst: Do Apr 29, 2004 4:01 pm Onderwerp: |
|
|
kijk eens op het topic"duitse bus invoeren"
daar staat hoe ik mijn westfalia heb ingevoerd
intussen ook een scirocco gt2 (uit duitsland )
en 2 porsche's 944 (uit nederland)
geen enkel probleem gehad bij een van deze wagens
groeten erwin |
|
Naar boven |
|
|
|
|