www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mei 23, 2024 6:32 am
In verkeer brengen na import - De juiste volgorde - Help ?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cris_blitz
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 63
Geregistreerd op: 25-4-2004
Berichten: 1208
Woonplaats: Limburg

BerichtGeplaatst: Wo Apr 28, 2004 1:07 pm    Onderwerp: In verkeer brengen na import - De juiste volgorde - Help ? Reageer met quote

Ik heb een VW Buggy gekocht in Nederland met papieren uit 1963.
De Buggy is in Nederland pas nog naar de keuring geweest en heeft een goede APK keuring geldig tot april 2005.

Ik zou de Buggy dan ook graag in België met een volledige keuring op de weg willen krijgen, mocht dit niet lukken kan ik altijd nog terugvallen op een oldtimer-keuring ?

Wat is de juiste volgorde van handelen en welke documenten heb ik waar nodig ?

importeren, inschrijven, lidmaatschap van een club, verzekeren, laten keuren, ... ?

Wie heeft hier ervaring mee en kan me raad geven ?

Alvast bedankt,

Cris
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Steven




Geregistreerd op: 28-4-2004
Berichten: 3
Woonplaats: Helchteren

BerichtGeplaatst: Wo Apr 28, 2004 8:55 pm    Onderwerp: invoer Reageer met quote

Heb busje gekocht in Duitsland. Volgens dat ze mij verteld hebben moet ge het volgende doen.

1. Je moet hem eerst invoeren via de Douane-loket. Je moet de papieren van Nederland meenemen, de aankoopfactuur en event. een roze formulier (kun je daar ook krijgen). Kost je zo'n 18,00 euro voor het opmaken van de papieren op het expeditiekantoor voor je naar het douanekantoor kunt gaan. Ik ben bv. in Lommel geweest.

2. Daarna moet je naar de keuring voor een gelijkvormigheidsattest, je kunt beter eerst even eens bellen naar de keuring want zover ben ik zelf nog niet wegens renovatie.

3. Als je het attest hebt, volgt de eigenlijke keuring en vanaf dan is't zoals iedere auto.

Da's wat ik ervan weet tot nu.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
spaardingske
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 1-4-2004
Berichten: 3225
Woonplaats: Booischot

BerichtGeplaatst: Wo Apr 28, 2004 9:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een kever gekocht in nederland en had deze gedeeltelijk ingevoerd ,

Ik ben in Nederland naar de post moeten gaan om de kever uit te schrijven in nederland ,
Dan ben ik in belgië met het roze formulier + een aankoopbewijsje( aankoop bewijs hebben ze mij meegegeven van bij de douane ) naar de douane gegaan en daar hebben ze ene stickertje op mijn roze papier geplakt ( koste 1 cent )
verder heb ik nog ni uitgevoerd wegens restauratie maar hebben ze mij op de douane verteld :

nu moet je naar de Gelijkvormigheidskeuring gaan ( ongeveer 80 € ) waar wordt gekontroleerd of alles wel klopt met de opgegeven gegevens .
Na de gelijkvormigheidskeuring moet je naar de gewone keuring en dan is het allemaal achter de rug ...
Air-cooled grtzz Sven

_________________
'59 Standard
Fastback'70
Golf iv (daily)
Panel '64
Golf 2 '87

Victoria Vicky "64
Victoria v-fix sport "39
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
erwin
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 66
Geregistreerd op: 16-12-2003
Berichten: 1436
Woonplaats: sint-pieters-leeuw

BerichtGeplaatst: Do Apr 29, 2004 4:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kijk eens op het topic"duitse bus invoeren"
daar staat hoe ik mijn westfalia heb ingevoerd
intussen ook een scirocco gt2 (uit duitsland )
en 2 porsche's 944 (uit nederland)
geen enkel probleem gehad bij een van deze wagens

groeten erwin
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group